harddisk defect, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

adewijk

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Ik krijg deze melding
beeld.jpg

Heb reeds een back-up gemaakt op externe schijf.

Het is een fujutsi-siemens scaleo p, is het nog rendabel een harde schijf te vervangen, zo ja waar moet ik op letten.

Alvast bedankt.

Anja

Hallo,

Dat is niet zo mooi je kan een HDD testje doen hier zijn veel programma's voor. Je moet weten of je HDD sata of IDE is, dan kan je een nieuwe kopen...

ik kreeg bij de aanwijzing voor het herstellen deze informatie:
schijfnaam: SAMSUNG SP2504C ATA Device

nu zie ik alleen hdd met SATA is dit hetzelfde of niet?

Anja

Yep! dat is inderdaad een sata schijf.

Je kan even een error test doen, als deze echt defect is, wat is dan je budget en hoeveel GB moet deze schijf zijn?

Dank je voor je reacties.
nu heb ik 250 GB mag echt wel hoger maar kan dat zo maar.
Budget tja de comp. is een jaar of 6 dus weet ook niet of het dan nog rendabel is om er veel geld in te pompen. 75-100 euro lijkt me redelijk of niet?

Anja

daar heb je bijna een ssd voor 50 euro is 1 terabyte

hier heb je 4x zoveel opslagruimte als je nu hebt. maar voor een pc van 6 jaar lijkt mij dat al wat overdreven vraag me eigelijk af of je dat moet doen misschien kun je beter een hele nieuwe kopen? maar dat is niet aan mij

Laatst bewerkt:
is dat goed zelf te doen het overzetten. Waar kan ik het beste naar toe gaan voor een nieuwe

is dat goed zelf te doen het overzetten. Waar kan ik het beste naar toe gaan voor een nieuwe

Ehh, wat denk je van Breda?
Of online bestellen dus en even kijken waar de door jou gewenste schijf het voordeligst is. OP Kieskeurig bijvoorbeeld

Laatst bewerkt:
ik weet niet hoeveel verstand je van computers heb maar als je het al doet zou ik het laten doen door de pc winkel in de buurt

bedankt voor jullie reacties.
Ik ga inderdaad naar een speciaal zaak dan komt het vast goed.

Nogmaals dank.

ja maar dan staat er nog geen os op die harde schijf dus dat werkt alleen als je de cd's van vista nog ergens hebt

ja maar dan staat er nog geen os op die harde schijf dus dat werkt alleen als je de cd's van vista nog ergens hebt

Nee dat is niet waar.
Als je mijn eerdere reactie had gelezen weet je ook waarom.
Je maakt eerst een opstartbare cd met DriveImage XML erop.
Je sluit een externe harde schijf aan.
Je start op vanaf de cd en maakt een image van de interne schijf naar de externe met DriveImage XML
Je bouwt een nieuwe schijf in.
Start weer op vanaf de cd en doet nu het omgekeerde.

Ik heb het ettelijke keren gedaan, geen enkel probleem.

Er was altijd een programmaatje waarmee je de hele schijf kon klonen volgens mij is het hdclone maar weet niet zeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan