Harddisk doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

denuyl

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Berichten
84
ik heb op me computer 3 schijfen... c:/ d:/ en e:/

c en e heb ik geen problemen mee maar me d schijf sinds gister wel. als ik me schijf nu wilt openen krijg ik de melding: schijf is nog niet geformateerd, wilt u deze nu formateren.
en kan dus verder niet op mijn schijf. als ik via eigenschappen ga kijken bij beschikbaarheid komt er te staan dat hij helemaal vol is maar bij de beschikbare ruimte en alles staat er overal 0 kb en vol is hij ook niet.

wat kan dit zijn en hoe moet ik dit oplossen????
 
Zijn het 3 hardeschijven, of 1 hardeschijf met 3 partities ?
in het laatste geval:
Bestaan de partities (C,D,E) al langer, of is het een nieuwe hardeschijf.
Want nadat een partitie is aangemaakt moet je hem ook formatteren, anders kun je er niets mee.
 
ik dacht 1 met partities
maar deze bestaan al sinds we de computer hebben
daarom vind ik het zo raar dat hij nu ineens ze gek doet.
 
Probeer de bootsector te herstellen, met TestDisk, lees eerst goed de manual, het is nogal spartaans.

Of onderstaande.

Indien je weet welk type partitie er was gebruikt, verander die met Ptedit32, in 07 voor NTFS, of 0C, voor FAT32.
 
Met Ptedit kijken welk type partitie er staat, programmaatje uitpakken, dubbelklikken op die exe, en kijken, met de muiscursor op de gewenste partitie gaan staan, voor een 05 dien je dan eerst Goto EPBR in te toetsen.

Wil je eerst weten of die partitie in een extendet partitie staat, trommel dan diskmgmt.msc in uitvoeren in, en kijk of die partitie primair is, of in een extendet partitie staat, als logisch station.

Als je er niet veel van begrijpt, alles goed lezen, en eventueel hier screenshots neer zetten.
Als je wat meer in verdiept, valt het kwartje vanzelf.

Of gewoon de boel formateren, hoef je verder niets te doen, ben je alleen je bestanden kwijt.
 
oke dit krijg ik te zien...
hoe nu verder???
 

Bijlagen

  • screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    36,3 KB · Weergaven: 28
Ga met de muis op 0F staan, dat is ook een extendet partitie, toets Goto EPBR in, en laat het volgende venster even zien, overigens kun je met de PrtScr toets, een scherpere afbeelding krijgen.
 
Dank je, en ik ben wel lasteig, maare, weer met de muis op die 0F, en Goto Parent indrukken, en daar een screenshot van geven.

Weet je, overigens, in welke type bestandssysteem er was geformateerd? NTFS of FAT32?
 
Sorry, ik wordt er niet veel wijzer van, in die extendet partitie staat een fat16 partitie, en weer een extendet partitie, wat eigenlijk helemaal niet kan.

Je kunt sowieso, van die 0E, een 0C maken.

Overigens heb nog geen antwoord gezien, welk type er werd gebruikt, NTSF of FAT32.

Mocht je handig zijn in het ophalen van progjes, probeer eens aan Arcronis Disk Director te komen, en daarmee die partities primair te maken.
 
Sorry, ik wordt er niet veel wijzer van, in die extendet partitie staat een fat16 partitie, en weer een extendet partitie, wat eigenlijk helemaal niet kan.

Je kunt sowieso, van die 0E, een 0C maken.

Overigens heb nog geen antwoord gezien, welk type er werd gebruikt, NTSF of FAT32.

Mocht je handig zijn in het ophalen van progjes, probeer eens aan Arcronis Disk Director te komen, en daarmee die partities primair te maken.

hoe doe je dat van de 0E een 0C maken en wat schiet ik daar mee op???
en hoeso zou dat niet kunnen wat je zegt als eerste? want tot nu toe werkte het goed
of het NTSF of FAT32 is heb ik geen idee naar
maar in ieder geval bedankt
 
Hij staat nu op een fat16 partitie, die wordt niet ondersteund, en staat daar dus fout, een 0C is een FAT32 partitie.

Ik kan er eigenlijk niet zo veel mee, als je niet weet welke type format er was gebruikt, weet je wel welk OS het is?

Maare, ga je aan dat progje proberen te komen?
 
Probeer het eens met het programma Partition Magic 8.0
Dat is wat makkelijker en je kan er ook van alles in bekijken, formateren, van Fat32 naar NTFS enz.
Eventueel heb ik het proggie wel voor je.
 
Probeer het eens met het programma Partition Magic 8.0
Dat is wat makkelijker en je kan er ook van alles in bekijken, formateren, van Fat32 naar NTFS enz.
Eventueel heb ik het proggie wel voor je.

Waarom nu weer PM:confused: , als ik aangeef om Acronis te gebruiken, ten eerste is het een flut progje, ten tweede kan PM niets herstellen, alleen via Ptedit, wat hij al heeft.
 
Pm is misschien makkelijker voor hem, omdat hij al niet zo veel weet.
Hij weet niet eens of het Fat of NTFS is, vandaar.
En met PM kan je óók de partities primaire maken.



Kijk, het blijft eenvoudiger om de hele boel te formateren, dat hij dan even gegevens moet branden, ala, en dan is het makkelijker om de boel weer in orde te maken.
Maar soms wil je iemand helpen zonder dat er gelijk een format aan te pas moet komen, maar goed, mijn idee wordt niet gewaardeerd.

Ik bemoei mij er al niet meer mee.
 
nou oplossing gevonden, niet moeilijk gedaan gewoon formatje gegeven klaar!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan