ik heb net een seagate barracuda 320gb ide aangeschaft, maar na het opstarten van m'n computer kwam hij niet verder dan het grote Pentium4 scherm (voordat de computer opstart zeg maar/het zwartewitte gedeelte). Nu komen er 3 ide kabels uit mijn moederbord. één met grijze rand, één met roze rand en één met lila rand. Die met grijs moet in de floppydrive (is de enige die past), maar de overige kabels moeten dus in de overige apparaten.
ik heb
1x dvdbrander
1x dvdspeler
2x hdd
Op een van de kabels staat master harddisk gedrukt en op de vertakking slave harddisk. Na deze aangesloten te hebben (op dezelfde IDE kabel) en de dvddrives NIET aangesloten te hebben, kwam de computer wel verder, maar zag hij logischerwijs de dvddrives niet. Ik heb toen dus de dvddrives ook maar aangesloten, maar toen kwam hij weer niet verder dan het pentium4 scherm. Heeft dit iets te maken met de IDE kabels of eventueel met de jumpers? Moet ik de harde schijven op aparte kabels aansluiten?
Alvast bedankt!
ik heb
1x dvdbrander
1x dvdspeler
2x hdd
Op een van de kabels staat master harddisk gedrukt en op de vertakking slave harddisk. Na deze aangesloten te hebben (op dezelfde IDE kabel) en de dvddrives NIET aangesloten te hebben, kwam de computer wel verder, maar zag hij logischerwijs de dvddrives niet. Ik heb toen dus de dvddrives ook maar aangesloten, maar toen kwam hij weer niet verder dan het pentium4 scherm. Heeft dit iets te maken met de IDE kabels of eventueel met de jumpers? Moet ik de harde schijven op aparte kabels aansluiten?
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: