Harddisk en Intern geheugen Amilo Xi 2528

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sardonis

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Hallo , momenteel bezitten we een Amilo xi 2528 met volgens de crucial scan 3GB intern geheugen.Heb net de laptop open gehad en toen viel me op dat er maar 1 slot zichtbaar was met 1Gb geheugen in. Heeft er iemand weet van of er elders nog een slot is of werkt deze laptop op een heel ander principe ? Is het zinvol om deze te upgraden naar 4Gb ?
Mijn tweede vraag gaat over de interne schijf. Deze is aan het overlijden (voortdurend blauwe schermen en smart) , heb al volledig geformateerd zonder resultaat.Wil die nu gaan vervangen daar eentje van 500Gb en 7200Rpm.(nu 160Gb en 5400).
Is het hier zinvol om over te schakelen op 7200 en zal deze laptop dat ondersteunen ?
Moet je ook bij hetzelfde merk (Western Digital) blijven of maakt dat niet zoveel uit ?
Welke zouden jullie aanraden omdat ik het wel al snel vind dat de schijf het na nog geen drie jaar begeeft.Heb deze laptop wel gedowngrade naar Xp omdat ik Vista maar dikke prul vond. Weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Hoi,

Meestal zit er achter het klepje voor RAM een dubbel slotje, waar twee bankjes in kunnen. Die zitten vlak onder elkaar.
Of dat opwaarderen naar 4Gb zin heeft, hangt af van je besturingssysteem. Is het een 64-bit versie dan heeft het zin. Zo niet, dan wordt vrijwel alles boven de 3Gb niet ondersteund en zal je geen effect merken.
Die harde schijf is geen enkel probleem. Dat die schijf het 'nu al' begeeft is toeval en heeft niks met WD te maken.

Dat Vista-verhaal is broodje aap. Mits de patches en SP's geïnstalleerd werkt het prima.
Ik heb een HP laptop met Vista. Een kennis heeft dezelfde, maar opgewaardeerd naar Win7. Dat heeft haar alleen maar geld gekost, want hij is geen draad sneller, terwijl zij er minder mee experimenteert qua software dan ik ......

Laatst bewerkt:
En maakt het wat uit als we een Hd nemen van 7200 ipv 5400 en 500gb ipv van 160 ?
Kan ik normaal gezien wel kijken voor een 64bits windows Xp en heeft dat veel zin ?
De spec zijn de volgende:

Maximum Memory Capacity: 4096MB
Currently Installed Memory: 3GB
Available Memory Slots: 0
Total Memory Slots: 2
Dual Channel Support: Yes
CPU Manufacturer: GenuineIntel
CPU Family: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T5450 @ 1.66GHz Model 15, stepping 13
CPU Speed: 1662 MHz

Om dan nog eens terug te komen op de geheugenslots , zie er echt maar 1 zitten .
Als ik die eruit haal zit er niets meer en er kan er ook maar eentje in.

Nou, dat zou ik wel superstom vinden: zien dat je XP-64bits wilt installeren om daarmee 4Gb aan te kunnen sturen in plaats van drie.

- als je nou eens goed in je zojuist gegeven overzicht kijkt zie je dat je geen slots meer over hebt, dus je moet 1Gb vervangen door een bankje van 2Gb.
- XP-64bits heeft als nadeel dat er waarschijnlijk hardware in die laptop zit waarvoor geen drivers voor die versie van windows beschikbaar zijn.

Ik meld me af voor jou topic omdat ik denk dat het geen zin heeft je een meer realistische kijk te geven op je 'opwaardeerdrift'.
Laatste advies: vervang alleen de harde schijf en zet er gewoon Vista weer op, of Win7.
En nogmaals: die 'andere' schijf die je noemde is geen peobleem.
Sterkte en gegroet .... :cool:

Laatst bewerkt:
Hahaha , niet echt opwaardeerdrift maar iedereen heeft toch graag een snelle laptop.
Aangezien ik er toch aan moet prullen dacht ik om het maar meteen goed te doen.
Geheugen ga ik dan maar gewoon zo laten en toch maar opteren voor Xp aangezien ik Vista niet meer in huis heb.
Kan ik dan het beste gaan voor een HD van 7200Rpm ?
Alvast bedankt!

Intussen HD geplaatst van 500 Gb en 7200 Rpm en terug Xp erop .
Werkt prima en redelijk snel.
Vraag is dus ook opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan