Harddisk en partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurach

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik ben een pc aan het inrichten met een hd van 40 Gb. Op de hd stonden eerst 4 partitties maar die heb ik via fdisk verwijderd. Nu wilde ik er gewoon één schijf van maken maar dat heb ik inmiddels uit m'n hoofd gezet. Ben nu aan het proberen om 2 partities te maken van ieder 20 Gb. In fdisk lukt me dat ook prima....krijg C (prim DOS) en D (ext DOS) in zicht met de juiste aantal Mb's. Nadat ik, via de opstartdisk van Win98 Se heb opgestart ga ik eerst naar C: en tracht deze te formateren...resultaat: "het mediumtype is ongeldig". Dit krijg ik ook bij de D: te zien. Heb meerdere malen alles opnieuw gedaan met fsdisk maar steeds weer deze melding. Ik krijg dus gewoon de schijven niet klaar voor gebruik. Zie ik iets over het hoofd of heeft het te maken met de voorgeschiedenis van de schijf: de schijf is reeds bij aankoop in 4 partities geleverd (zonder software). Wie daag ik hiermee uit?

met de win98 cd kan je geen format c doen
gebruik daar voor je win98 opstart disk

Laatst bewerkt:
Fdisk

Eerst in Fdisk de eerste (primaire) partitie actief maken.

In de tweede (extended) eerst logische stations aan maken.

Opnieuw opstarten van Flop. Als je wat veranderd hebt met Fdisk, moet je eerst opnieuw booten.
Anders worden de gemaakte veranderingen niet gezien door 98SE zijn dos omgeving.

Dan doen wat Lange Pier zegt:

In A: blijven en format c: intrommelen (vrij naar Lange Pier).

Eric.

Laatst bewerkt:
Of beter: format c: /u (spatie tussen : en / !!) Hiermee wordt echt alles gewist.

Harddisk en partitie

Eric_Daleboudt zei:
Eerst in Fdisk de eerste (primaire) partitie actief maken.

In de tweede (extended) eerst logische stations aan maken.

Opnieuw opstarten van Flop. Als je wat veranderd hebt met Fdisk, moet je eerst opnieuw booten.
Anders worden de gemaakte veranderingen niet gezien door 98SE zijn dos omgeving.

Dan doen wat Lange Pier zegt:

In A: blijven en format c: intrommelen (vrij naar Lange Pier).

Eric.
Inderdaad moet ik wel op de A-schijf blijven.....stom....C is leeg dus daarvan kan natuurlijk niks opstarten....alles oké nu.
Bedankt allen

Sorry

Moet je tegen spreken.

Was niet slim, maar niet de reden.

Als je start van opstart flop, zal er een pad (Path) aangemaakt worden. Dat is de weg die MS-DOS volgt om een bestand te vinden.

Sommige staan op A: andere op je virtuele schijf die werd aangemaakt.

Hij zei dat het medium ongeldig was, volgens mij omdat je niet opnieuw had geboot.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan