Harddisk Error code 2000-01 42 (DELL)

Status
Niet open voor verdere reacties.

menneke91

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2013
Hey,

Mijn computer start niet meer op, krijg alleen t opstart scherm van dell en daarna alleen een streepje.
Heb in de BIOS een check gedaan, daar kwam uit dat er iets niet goed zit met mijn harde schijf, hij gaf de Error code 2000-01 42.
Ik heb een harde schijf test uitgevoerd met CrystalDiskInfo, hier kwamen 3 waarschuwingen uit:
Reallocated Sectors Count (ID 05), Current Pending Sector Count (ID C5), Uncorrectable Sector Count (ID C6).

Wil dit zeggen dat deze harde schijf niet meer te redden valt, of ligt het probleem ergens anders?

alvast bedankt.

Doe eens een uitgebreide schijfcontrole op de schijf. Die meldingen die je nu krijgt lijken er op te wijzen dat er een aantal sectoren beschadigd zijn geraakt. Op zich niet heel erg, een harde schijf heeft een aantal reserve-sectoren om de beschadigde te kunnen vervangen, iets wat je op gang kan gooien door een schijfcontrole te doen (laat dan ook de lege ruimte controleren).

Heb je wel heel erg veel sectoren die vervangen moeten worden en gaan de meldingen niet weg, dan is het wel tijd om de harde schijf te vervangen ;)

Bedankt voor de reactie.
Heb een schijfcontrole uitgevoerd, hieruit kwamen geen aparte dingen.
Ik heb vervolgens een DELL diagnostic test uitgevoerd, de harddisk kwam niet door de test, waardoor er stond dat ik met de dell suppport contact op moest nemen.
Dit gedaan bleek dat ik nog garantie had op de harddisk, ik krijg een nieuwe van hen.

Zo is het ook opgelost :)

Dat is zeker waar, mooi en fijn dat ze een nieuwe opsturen!

Tip van mijn kant uit: als je nog belangrijke data er op hebt staan, gelijk back-uppen als je dat nog niet gedaan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan