Harddisk Foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjViper

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hoi,

Eerst effe extra info.

C schijf is een aparte HD
D en G is een aparte HD met 2 partities erop, NTFS op standaard

Vorige week heb ik een nieuwe HD erin gezet, omdat ik bij de andere dezelfde foutmelding heb gekregen en toen de 2 partities kwijt was met alles erop. (gelukkig kon ik 95 procent terughalen met recovery)

Het geval is nu, na een nieuwe HD en geformateerd dat ik nog steeds foutmeldingen krijg.

In mijn logboek heb ik de volgende paar foutmeldingen te staan.

Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk3\DR7.

Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk3\DR11 tijdens een wisselbestandbewerking.

Deze meldingen staan 28 oktober wel iets van 20 keer erin. achterelkaar en gisteren ook weer.

Deze melding kreeg ik vorige week erin, toen mijn HD niet meer toegangelijk was.

De structuur van het bestandssysteem op de schijf is beschadigd en onbruikbaar. Voer het hulpprogramma Chkdsk uit op volume G:.

Iemand een idee om de bovenstaande 2 fout meldingen op te lossen..

Groetjes, Dj Viper

Je zou kunnen beginnen met het scannen naar een rootkit, lees dit eens.

Het wisselbestand zou je op een vaste waarde kunnen zetten, wordt die ook niet meer gefragmenteerd, lees hier hoe en waar.

Ook zou je eens de aansluitkabel(s) kunnen wisselen, weet nu niet of het IDE of SATA schijven zijn.
De plaats op een IDE kabel is ook van belang.

Hoi,

Rootkit gescant. Niets gevonden.
Virusscan gedaan ook niets gevonden.
Wisselbestand verandert ook niet geholpen echt.
Andere ide kabel gedaan.. waarschijnlijk wel iets geholpen.
Jumpers van HD's veranderd.

Daarna heb ik maar format c gedaan en opnieuw windows 2000 erop gezet.. Tot nu toe geen problemen.. behalve vorige week 1 keer, toen ik iets van 50 gb van de ene pc naar de andere pc verstuurde. Toen gaf ie weer een foutmelding aan op de laaste 3 gb. van wisselbestand en controller error. maar sindsdien niets meer vernomen...

Groetjes, Dj Viper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan