Harddisk gecrashed.. Oorzaken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaGenius32

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2004
Onlangs is mijn harddisk gecrashed :rolleyes:
Inmiddels heb ik alweer een nieuwe maar ben toch benieuwd wat de oorzaak is voor het crashen van de HD.

Op een gegeven moment stond de computer gewoon aan. Niemand maakte gebruik van de pc op het moment toen we een paar aparte piepjes vanuit de computer hoorden komen. Het leek wel een soort spelletje die geluiden maakt zoals game over. Dit gebeurde 2 x en toen viel de computer uit en probeerde opnieuw op te starten zonder resultaat... De HD kon niet meer gevonden worden.

Geen voortekenen gehad dat de HD ging crashen... Eerst dus niks aan de hand en 2 minuten later einde HD. Mijn vader zegt dat dit zo maar kan gebeuren... De HD was nog niet zo oud maar via via gekocht dus geen garantie...

Hoe kan dit ???? Virus, overbelasting, of een slechte HD ofzo...

Bedankt voor de evt. reacties...

patrick

Oh ja en alle gegevens zijn verloren gegaan die ik erop had staan...:rolleyes: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Dat is balen.. En idd een back up maken is verstandig... Ga ik in de toekomst ook doen.

Dat is nu het mysterie. Een mens of dier, vertoont geen kenmerken van ziekte, maar na 2 min. Dood. Dit zelfde gebeurt ook bij computer apparatuur. Spijtig, maar niets aan te doen:(

Je gegevens ??? no way om deze nog terug te halen.

Een les die je nu gekregen hebt. Maak altijd een backup van je belangrijke files. Als er iets gebeurd, heb je deze nog.

Beste thaGenius32,

heel heel erg wat er met je HD is gebeurd, (ik zou "PaRa" worden) denk ik....:8-0: :eek:

inderdaad, een backup maken zou de oplossing kunnen zijn, ik heb al m'n gegevens op een externe HD (MaxTor) USB.

Hoe lang heb je en gebruik je, je HD die nu onlangs gecrashed is.

en gelijk een vraagje er achteraan, zit er een bepaalde levensduur op een HD, hoe lang het eigenlijk mee zou moeten gaan, en hoe vaak je een HD Formateerd des der langzamer of sneller je een kans hebt op een
gecrashed-e HD of is dat weer zo'n fabeltje,,,,

gaarne wachten wij op wat INFO !!!!

bedankt Helpmij Collega's

Ik had de HD er net 2 maanden in... Naar mijn idee moest dit een redelijke nieuwe zijn.. Maar ja wie kan me dat zeggen...

Ik hoop dat ik meer geluk heb met de nieuwe en zal z.s.m. een backup maken als ik alles er weer op heb staan..

Thnx for the reactions SickWithIt & vanzwam:thumb:

en hoe vaak je een HD Formateerd des der langzamer of sneller je een kans hebt op een
gecrashed-e HD of is dat weer zo'n fabeltje,,,,

:confused: lijkt mij een fabeltje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan