Harddisk kapot of niet..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Butterfly89

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Dit wordt een nogal lang verhaal denk ik dus sorry alvast...

Nou gisteren wilde ik mijn pc opstarten. kreeg ik een melding dat windows niet goed gestart kon worden en dat ik kon kiezen voor allerlei opstartmanieren. Nou ik dacht dat iemand de pc misschien fout had afgesloten en ik koos voor de functie die dan aanbevolen stond. (iets van opstarten met de laatst opgeslagen bestanden). Nou hij deed t perfect totdat ik de verkenner opende. Pc viel uit en we hebben m daarna niet meer aan de praat gekregen. Er komt geen beeld of niks en het is net alsof ie vastloopt op de harde schijf. Nou die hele pc kan me gestolen worden maar ik moet gewoon echt die data van die harde schijf hebben. Heb afgelopen week de hele afsluiting van mijn semester bij elkaar gezocht ed. elke dag 7 uur aan gewerkt...:(

Nou wij dus de hardeschijf als externe schijf aan een andere pc gekoppeld (met USBkabel) en je kunt de hele schijf lezen. Behalve mijn documenten want die had ik niet gedeeld staan in het netwerk dat we hebben. Hij geeft dan een melding geen toegang.

Toen hebben we de hardeschijf in een andere pc gezet waar dezelfde hardeschijf in zat maar dat ding startte niet door. Ook al geprobeerd met een windows cd erin zodat er misschien iets gerepareerd kan worden maar dan vraagt ie om een administrator wachtwoord... en ik heb geen flauw idee wat dat is en wanneer dat dan gemaakt is... Ik heb gewoon een legale windows Xp home edition.

Nou nu eindelijk mijn vraag:
Is er een manier om:
of die "geen toegang" melding te breken (ik heb gewoon mijn gebruikersnaam en wachtwoord, dus alssie daar om vraagt is het al genoeg)
of toch een pc aan de praat te krijgen met mijn harde schijf.
of er achter te komen wat nou dat verdomde administrator wachtwoord is.
of is er dan toch iets mis met mijn hardeschijf.....?
Als ik ervoor naar een bedrijf ofzo moet en het geld kost dat boeit allemaal niet dus alle oplossingen zijn welkom...

Hopelijk weet iemand van jullie iets! In elk geval alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Opstarten in "veilige modes"lukt ook niet meer,tydens opstart op F8 trommelen?

Je kan de schijf in een andere pc hangen, en het programma GetDataBack erop los laten.

Maar wanneer je de pc opstart, wat krijg je dan nog te zien?

Wow bedankt voor de snelle reacties!

De pc en hardeschijf zijn nu bij pap op het werk. We hebben opstart in veilige modus nog nie geprobeerd maar ik zal het hem doorgeven. Als ik weet of het lukt laat ik het wel weten.

Als ik mijn eigen pc met die hardeschijf opstart zie je helemaal niks. Met mijn hardeschijf in een andere pc krijg je in het begin zo'n scherm met het merk van die pc en daarna een blauw scherm met een streepje en dan gaat ie niet meer verder. En...dat GetDataBack, wat is dat en hoe moet dat dan?

Wanneer je helemaal niets ziet, hoeft het de HD niet te zijn.
Normaal moet je nog wel je BIOS zien.
Wat je kan doen is alle hardware die in je oc zit(muv je Videokaart) los te halen, en kijken of je dan wel je BIOS ziet.
Is dit het geval, ga je 1 voor 1 de componenten weer terug aansluiten.
Op een gegeven moment kom je bij het onderdeel wat problemen geeft.

Zie je met die kale opstart helemaal niets is het je voeding, mobo of videokaart.

Je voeding is makkelijk met een voltmeter door te meten.

Welkom op Helpmij.:)

GetDataBack is een data recover programma. Hiermee zou je daat kunnen proberen te redden. Helaas kun je wel met een Demo kijken of er data te redden is, maar je kunt de gevonden data niet backuppen. Daarvoor moet je het programma kopen.
http://www.runtime.org/downloads.htm
Let op er zijn aparte versie's voor FAT en voor NTFS geformateerde schijven.

Een gratis alternatief is Pcinspector:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/welcome.htm

Welkom op Helpmij.:)

GetDataBack is een data recover programma. Hiermee zou je daat kunnen proberen te redden. Helaas kun je wel met een Demo kijken of er data te redden is, maar je kunt de gevonden data niet backuppen. Daarvoor moet je het programma kopen.
http://www.runtime.org/downloads.htm
Let op er zijn aparte versie's voor FAT en voor NTFS geformateerde schijven.

Een gratis alternatief is Pcinspector:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/welcome.htm

Het is maar hoe belangrijk de dat voor je is.
Pcinspector deed bij mij niets.
GetDataBack loopt hier op het moment 14 GIG aan foto's te herstellen.
Tot nu toe loopt het nog steeds.
En ja, 90 euro is veel geld, maar niet wanneer je daardoor al je foto's terug hebt. Foto's zijn onvervangbaar.
Wanneer hier alles is hersteld, eerst een back-up maken.

Persoonlijk heb ik ook zeer goede ervaringen met GetDataBack. Alleen moet je met data backuppen, altijd zorgen voor een tweede schijf/partitie waar de data naar toe kan.

PS Patrickt, ik heb jou HD topic's even bij elkaar gevoegd.

PS Patrickt, ik heb jou HD topic's even bij elkaar gevoegd.

Mijn dank is groot.
Het eerste topic ging eigenlijk over het programma wat niet werktte, en het tweede topic hoe ik op een andere manier de data terug kon halen. Bv extern bedrijf.
Maar ondertussen loopt GetDataBack te recoveren, en kan ik gelukkig mijn topic bijna de status opgelost geven. :thumb:

[...]Behalve mijn documenten want die had ik niet gedeeld staan in het netwerk dat we hebben. Hij geeft dan een melding geen toegang.

Toen hebben we de hardeschijf in een andere pc gezet waar dezelfde hardeschijf in zat maar dat ding startte niet door. Ook al geprobeerd met een windows cd erin zodat er misschien iets gerepareerd kan worden maar dan vraagt ie om een administrator wachtwoord... en ik heb geen flauw idee wat dat is en wanneer dat dan gemaakt is... Ik heb gewoon een legale windows Xp home edition.

Nou nu eindelijk mijn vraag:
Is er een manier om:
of die "geen toegang" melding te breken (ik heb gewoon mijn gebruikersnaam en wachtwoord, dus alssie daar om vraagt is het al genoeg)
[...]of er achter te komen wat nou dat verdomde administrator wachtwoord is.
[...]

Vragen:
- Geen toegangsmeldingen zijn op te lossen door als een administrator (of een account met administrator-rechten) in te loggen op de computer, en 'eigenaar' te worden van de map en de onderliggende bestanden.
Doe het volgende:

Log in in Veilige modus (F8 herhaaldelijk drukken bij het opstarten van de pc, totdat een soort opstartmenu verschijnt, kies daar Veilige modus).
Start Verkenner
Rechtsklik op een map die je nu niet openen kunt
Kies Eigenschappen
Kies tabblad Beveiliging
Klik de knop Geavanceerd
Kies tabblad Eigenaar
Klik in het onderste venster de gebruiker aan die toegang moet krijgen, en vink ook aan: Eigenaars van subcontainers en object vervangen.
Klik zo vaak op Ok totdat je weer terug bent in Verkenner.
Herstart de pc
Log in als de gebruiker die je zojuist eigenaar hebt gemaakt van de mappen.
Doe alles met die mappen en hun inhoud wat je goeddunkt.

- Op MS Home edt. is het wachtwoord van administrator normaal gesproken leeg, dus op Enter drukken zou genoeg moeten zijn.
Als er toch een wachtwoord opstaat, en je het wachtwoord van Administrator wilt terugzetten naar geen wachtwoord, dan kun je gebruik maken van Offline NT password & registry editor. Met de software bouw je een opstartdiskette en dan ga je aan de slag.

Lees goed door hoe je het moet gebruiken, het is nogal spartaans.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Super bedankt allemaal! Ik heb pap wat van jullie tips doorgegeven en hij is er nu mee bezig. Als ik meer weet laat ik t weten.

Groetjes.

Yaaay!

Het is opgelost! :D
Ik heb mijn bestanden terug. Mijn computer doet het ook weer (was iets met de processor) maar hij is vandaag wel al weer enkele keren uitgevallen. Dus ik denk dat voor mijn trouwe beestje het einde toch wel nabij is....maargoed ik typ nu toch nog op het ding.

Nou hoe ik het opgelost heb (met pap natuurlijk): ik heb eerst geprobeerd wat dnties zei maar dat lukte niet. Ik kreeg geen enkele pc opgestart met mijn harde schijf.De opstart in veilige modus werkte ook niet. Als ik op een andere pc administrator werd met mijn schijf er extern aan, kreeg ik geen machtiging.

De oplossing: Ik heb toen, met mijn schijf aan een andere pc gekoppeld, mijn bestanden gebackupt. Niet kopieeren, plakken maar echt een BACK UP gemaakt op die andere pc. De pc vroeg toen of ik de veiligheidsinstellingen wilde behouden. Ik heb op nee geklikt en boem ik kon alles weer zien.

Even goed hartstikke bedankt voor jullie hulp. Misschien dat iemand hier nog iets aan heeft ooit..

Xxxx Blije Butterfly

Ps. nog 1 ding: hoe geef ik mijn berichtje nou de status opgelost?

Klik (helemaal) rechtsonder bij Status van de vraag op: vraag is opgelost.

Fijn dat je het gefixt hebt! :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan