harddisk kapot of ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

luffelen

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
het betreft hier een sata wd 3200s die in mijn dochter ,s comp heeft gezeten
tijdens het afsluiten van windows heeft ze op de spannings slof de aan en uitknop
omgezet zodat de spanning weg was.
je raad het al de comp boot niet meer,dit heb ondertussen gerepareerd (wd cd r funtie fixmbr) okay schkds okay
comp bootte weer maar windows starte niet op kreeg diskbbootfailure
in bios was de schijf wel te zien kreeg hem met geen mogelijkheid aan de praat
deze hd heb ik nu bij mij thuis in een externe behuizing geplaats en via usb aangesloten
eerst windows opgestart daarna aangesloten usb als laatst schijf wordt niet geinstalleerd
de harddisk draait wel in de behuizing welke opties zijn nu nog mogelijk om nog enige data te reden van deze schijf???????

hardisk kapot????

bij mijn comp eigeschappen beheren heb ik als eerste gekeken er staan alleen mijn twee harde schijven en als ik mijn andre dus mijn tweede externe behuizing inplug is deze zichtbaar maar deze heb ik dus nu even niet aangesloten

Download Ubuntu 9.04, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op cd
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

Download Ubuntu 9.04, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op cd
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

okay dit gaan we uitproberen alvast bedankt kan wel even duren vandaag werken
morgen een bruiloft van m,n dochter dus heb even geduld mede forummers

okay dit gaan we uitproberen alvast bedankt kan wel even duren vandaag werken
morgen een bruiloft van m,n dochter dus heb even geduld mede forummers

toch nog even tijd gevonden bootble unbutu cd gebrand geen usb devises zichtbaar bij places

dan maar effe een dual boot gemaakt op mijn d :schijf unbutu geinstalleerd

alleen mijn twee harde schijven cd-rom en dvd-brander zichtbaar printer en scanner (usb) had ik eruit geplugd en alleen die ene externe met die schijf erin via usbaangesloten je hoortde schijf duidelijk draaien en je hoort hem ook opspinnen na power erop en eraf
nu houdt het voor mij op !!!!!! iemand nog??????

Laatst bewerkt:
De "foute" hd rechtstreeks aan de pc aansluiten.
Daarna Ubuntu starten.

he he de schijf heb ik nu in een comp met een sata aansluiting hangen
er zijn nu slechts 136 gb van de 320 zichtbaar met enkele mappen dus ik denk dat ik een partitie mis.
ik durf nog niet te experimenteren, ik ga nu partion magic erop zetten en dan is kijken of hij hidden geeft of on allocated we zijn al en stukje verder
alle suggesties zijn welkom we gaan zachtjes maar zeker.
groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan