Harddisk kapot?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThAlmighty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Ik heb een Pc met 2 hardeschijven, nu kreeg ik laatst na een Lan party tijdens het opstarten een paar error's. Er waren enkele bestandssegmenten van mijn harde schijf onleesbaar. Nadat hij was opgestart kon ik ook niet meer de hardeschijf in questie (250GB Maxtor) in windows XP vinden.

Nu heb ik het volgende uit mijn BIOS gehaald (Ik weet de getallen niet meer precies).

Mijn 1ste harde schijf (80GB WDC):
Cylinders 30.802
Heads 8
Sectors 32?

Mijn 2de harde schijf (250GB Maxtor):
Cylinders x
Heads x
Sectors x

Er waren nog meer gegevens maar die waren bij allebei van toepassing, deze hierboven zijn de enigse die verschilen.

De bios kon du alle twee de schijven vinden, maar van de Maxtor kon hij enkele gegevens niet ophalen.

Weet wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?

Bij voorbaat hartelijk dank,

Thomas van der Ploeg

Je zou de schijf es kunnen laten checken door het programma PowerMax, afkomstig van Maxtor.

http://www.maxtor.com/portal/site/M...ftware+Downloads/New+Downloads&downloadID=113

The POWERMAX utility is designed to perform diagnostic read/write verifications on Maxtor/Quantum hard drives. These tests will determine hard drive integrity. The POWERMAX utility is effective on all ATA (IDE) hard drives with a capacity greater than or equal to 500 MB. Maxtor recommends the use of this utility for troubleshooting potential hard drive problems.

DAnkje muurhond:thumb:
die zoiets zocht ik ook al!
dankje :P
en suc6 ThAlmighty!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan