Harddisk kapot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ckr015

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
Hallo mijn Harddisk is nat geworden in mijn tas door een gat in een energy blikje en nadat ik hem een beetje heb laten drogen heb ik hem aangesloten en hij deed het. vandaag ochtend heb ik het weer geprobeerd en na een paar keer het usb eruit en erin te doen werktte hij maar na een tijdje kwam een melding dat hij niet meer herkend kan worden.

als ik hem nu erin doet voel ik het ventilator niet draaien en er komt helemaal geen geluid.
Wat kan het probleem zijn en kan ik hem nog laten werken of is hij helemaal kapot.

het is een lacie rikiki 320 GB

alvast bedankt,

vocht in elektrische apparaten?

Ik gok dat dat kortsluiting veroorzaakt.
tja.. niets meer aan te doen.

Je kunt het over ruim een week nog een keer proberen als alles droog is maar waarschijnlijk kun je hem weggooien en ben je al je data kwijt.

Hallo

Mocht dit in de toekomst nog gebeuren ... zo snel mogelijk droog blazen met luchtdruk , en niet alles (printplaat en componenten) nog de kans geven om een ganse nacht te oxyderen en te verdampen in het volledig afgesloten toestel (casing).

Indien je geluk hebt , is enkel de casing/usb interface defekt --> nieuwe aanschaffen , let op sata/ide interface.

De harddisk ... indien deze na demontage droog is en niet geoxydeerd kun je testen in een p.c.

Zet de data op deze harddisk veilig op een ander medium.

Indien de harddisk vochtig is , deze uiteraard droog blazen met luchtdruk , en dan verder laten drogen alvorens onder spanning te zetten.

Doe dit alles het liefste NU , en niet straks.

Peter

Laatst bewerkt:
Aangezien het hier om frisdrank gaat, casing volledig open schroeven alle onderdelen die in aanraking zijn geweest met de frisdrank afnemen met een vochtige doek, daarna goed afdrogen en dat nog 2x herhalen. daarna minimaal 24 uur laten drogen (niet op de verwarming maar ernaast) en dan maar hopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan