harddisk laptop vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

shakyra1603

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
18
Hallo allemaal
Zou iemand me kunne helpen??
Heb een tulip laptop met windows me en deze is gechrashed, nou ben ik niet meer tevreden over ME en wil er xp opzetten.
Heb inmiddels mijn harddisk eruit gehaald en via usb hard drive enclosure aangesloten op mn pc waarop xp draait.
Lokaal station c met xp is ntfs en heeft een grootte van 5.99gb
lokaal station f dus van mn laptop is fat32 met een grootte van 13.3gb
kan iemand mij vertellen of en hoe ik nu xp van mn lokaal station c kan kopieeren naar mn lokaal station f
bvd Shakyra
 
Je wilt een werkende XP installatie kopieren naar de harddisk van de laptop en daarmee de laptop gaan laten draaien?
Dat gaat niet werken, je zal XP opnieuw moeten installeren op de laptop.
 
dus kan ik beter de hardeschijf van mn laptop formatteren en xp installeren met de installatie cd's??
 
Jawel, gezien de zeer waarschijnlijke grote afwijking in chipset en moederbord, ga je nooit een stabiel systeem krijgen (als die al wil opstarten als je alleen kopieerd) als je geen nieuwe installatie doet.
 
bgrijp ik het goed dat ik het wel kan proberen en als het niet lukt alsnog met cd's kan installeren??
heb namelijk de installatie cd niet meer van xp
 
Gewoon kopiëren zal zowiezo niet lukken, daarvoor moet je een image maken van de bestaande XP installatie en die weer terugzetten op de andere harddisk.
Een hoop werk dat met 95% zekerheid toch niet gaat werken, bovendien zit je dan ook met licentie problemen (m.a.w. je hebt een illegale kopie op de laptop staan)
 
koop gewoon een xp oem cdtje die heb je bij alternate al van 89 euro.
dat scheel een hoop gezeur.
moet zelf bepaalen of je het de moeite vind voor je laptop,
 
koop gewoon een xp oem cdtje die heb je bij alternate al van 89 euro.
dat scheel een hoop gezeur.
moet zelf bepaalen of je het de moeite vind voor je laptop,

Begrijp ik hieruit dat je met een oem versie je pc opnieuw legaal kunt installeren,
draai momenteel met vista, en zou dus hiermee weer terug kunnen gaan naar xp:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan