Harddisk lijkt gewist, hoe krijg ik bestanden terug?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Akela Wilmans

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Heren,

na wat rommelen van mijn kant met een onleesbare externe 500 GB harddisk, die ik probeerde te formatteren, lijkt nu mijn 1Tbyte externe HD van WD ook gewist.

Het fantastische nieuws is echter, dat ik middels het programma GetDataBack heb gezien dat alles er nog opstaat.

Echter, Get data back wil dat ik een licensie koop a 69 dollar, en dat ik de teruggevonden data copieer naar een andere schijf, resume, geef nog ff een slordige 150 euro uit, en je bent het heertje. Daar heb ik even niet zo'n trek in.

Kan ik mijn schijf niet gewoon "repareren"? Ik denk dat er iets mis is gegaan met een programmatje om een andere externe schijf te low-formatten, en dat toen abuis er een commando van deze 500GB schijf bij mijnj 1Tbyte schijf terecht is gekomen.

Wie helpt mij?

getdata recover

Hoi hoi

Ik had ook een externe harde schijf van lacie dacht al mijn bestanden kwijt te zijn

alles al gebrobeer. Nu heb ik het programma getdata recover my files aangezet en hij vind alles hoop dat ik het dan weer terug kan zetten (niet op dezelfde schijf!!)

dus misschien lukt dit wel bij jouw

let op bij de gratis download kun je wel de gegevens vinden maar niet terugzetten

Opgelost met Testdisk!
De bootsector bleek gewist en er was gelukkig nog een kopie.
Maar het volgende probleem dient zich alweer aan, met een andere harddisk weliswaar.

Hulde voor testdisk, maar leest u wel de gebruiksaanwijzing, het is niet heel eenvoudig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan