harddisk lijkt uit te gaan tijdens vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendridevries

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2005
Berichten
165
Volgende specs:

Intel D975XBX2
Intel raid ( 2x 320GB in stripe)
seagate 250gb data-schijf.


Nadat ik een spel had geinstalleerd ( LostPlanet ) op de data-schijf haakte hij soms in het spel, dan hoorde het net of de schijf net op starte. nu daar een beetje opgelet te hebben blijkt hij dit vaker te doen. Net of hij de schijf ff hybernate.

kan ik dit ook uitzetten zodat de schijf constant draait?
 
Zou de kabel eens goed aandrukken of een andere gebruiken, ook de voedingskabel nazien of een andere gebruiken.

Ook bij de eigenschappen van die schijf even kijken of die optimaal is ingesteld.

Maar het uitvallen en starten heeft denk ik toch wel te maken met de voeding, zit hij op dezelfde rail als de videokaart?
 
weet ik eigenlijk niet, maar ook als de pc niet gebruikt wordt, start de schijf ook om de ongeveer 5 min even op en dan naar 30 sec weer uit. dus dan gebruikt de 3dkaart niet veel stroom. PSU: Corsair HX620
 
ook als ik zoals ik net deed even naar schijfbeheer ga slaat de schijf in een keer aan, dus hij doet het alleen als de schijf nodig is. en daarom bij spellen ook altijd een seconde te laat is. En bij schijfbeheer staat de schijf als dynamisch.
 
Laatst bewerkt:
Een schijf dient gewoon blijvend te draaien, zo niet zit er iets fout, aan de stroomvoorziening of de schijf zelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan