Harddisk maakt rare geluiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjAron

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Hallo allemaal
Ik heb hier een PC (anderhalf jaar) staan met 2 harddisk's, waarvan 1 rare geluiden maakt. Het is net alsof hij word gereanimeerd. De harddisks zijn van 2 verschillende merken: Seagate en Samsung. Voor mijn gevoel lijkt het van de Samsung af te komen. Het zijn allebij Sata schijven.

Wie kan mij helpen? beetje irritant om elke minuut bzzzzzzzzzzzzzzzz TAK te horen...

Een tikkende harde schijf kan erop duiden dat deze op het punt staat te overlijden.

Ik zou uitzoeken welke schijf het is en zo snel mogelijk een backup maken van je bestanden.

Hoi

Voor de zekerheid eerst maar je data wat er op staat veilig stellen.klink of ie aan het overlijden is.

Je zou eens op de fabrikantsite van de schijf een diagnose tool kunnen downen.

Oke, jammer :(
Moet ik anders een geluidsopname maken, die uploaden en de link geven? Misschien kunnen jullie dan iets ZEKER vaststellen..

Nee, is niet nodig naar mijn idee. Je omschrijving van het geluid was zeer duidelijk.

Oke.. jammer. zal de bestanden backuppen en dan zien we vanzelf wel waneer ie de geest geeft.'

Edit:
Gelukkig is het niet de schijf met het besturingssysteem :D

Laatst bewerkt:
Als ik bij samsung dat bestandje open krijg ik zo'n scherpje wat je altijd hebt als je op uitvoeren drukt en daar staat dan in ''Abnormal program termination''. Betekend dat iets? Het komt een halve seconde in beeld en dan filtst het meteen weer weg. Had ff snel SS gemaakt.

2qa68bb.jpg

Astu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan