harddisk na nieuwe installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

richardrompas

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Berichten
31
Hallo allen.

Ik heb al even gezocht maar kon alleen topics vinden over te weinig Gigs bij een extra schijf. Het volgende is mijn probleem. Ik heb laatst een setje gekocht bij alternate met een winfast moederbord, een amd athlon 64 x2 4000+ processor en 1 gig geheugen. Ik heb een lege harde schijf van 160 gig maar die wordt niet volledig herkend. Ik heb het hier dan over een verschil van ik d8 ongeveer 100 gig wat hij mist. Wat nu te doen? Formatteren als NTFS werkt niet om m daarna te herkennen.

Dan heb ik nog een andere vraag. Werken mijn spellen beter als ik ze op een aparte partitie doe op die schijf of is het beter om daarvoor een gehele andere schijf te kiezen?

Vriendelijke groet
 
het gaat om een volledig nieuwe installatie met nieuwe schijf. Ik heb nu sp2 ja maar wil die schijf vervangen.. De cdrom die ik heb heeft geen sp2
 
Je hebt 'm FAT ingedeeld? (Als ik je eerdere berichten goed meen te begrijpen)
 
oei dat durf ik niet te zeggen...Ik heb m(dacht ik) op beide manieren geformatteerd zowel als fat en ntfs but no result
 
Da's lastig (op beide manieren formatteren) Alleen de laatste is actief.
 
ok als wat zou ik hem dan moeten formatteren? De 2e vraag is dan gelijk, leest hij dan ook gelijk de schijf? Je had t over SP2 maar goed die kan je pas installeren na xp erop gezet te hebben en dan heb ik m dus al geinstalleerd op een "kleinere" schijf
 
NTFS, maar dat heb je al gedaan las ik...................... lastig.
 
ik ga het gewoon opnieuw proberen. Moet ik dan een cd hebben waar sp2 direct op staat? Of mag die ook later erbij via update?
 
Nee, niet later. Zorg ervoor dat je die eerst download en geïnstalleerd hebt vóórdat je verbinding met het w w w maakt.
Ik heb 1x dezelfde fout gemaakt om met een kale Windows het w w w op te gaan, m.a.w. om verbinding te maken met het Net. Ik had binnen 0,01 seconde al een of andere rottigheid binnengehaald.

Hoe dat kon? Het werkt als volgt (beeldspraak):

stel er zwerven midden in de nacht allerlei criminele figuren over de straat. Ze kijken naar elke voordeur en als ergens iemand vergeten is om die dicht te doen, dan wandelen ze zo naar binnen. Zo ongeveer mag je het Net opgaan zien met een kale Windows. Zorg er dus voor dat je SP2 download en op CD hebt en eerst installeert voordat je verbinding maakt met het Net.
 
ik heb nog even gekeken, hij herkend alleen maar 31,4 gig van de 160gig. Ik ga m nu formatteren als NTFS en dan zie ik het wel. Ik heb hem als slave staan nu en met sp2 geinstalleerd of moet je m dan alsnog formatteren om de volledige grootte te zien? Edit: Net geformatteerd maar geen verschil
Ik las ergens nog iets over partitionmagic ofzo en ook iets dat een moederbord maar zoveel gig herkend??

Dit is foto 1:
helpmij1.jpg


en dit is foto 2
helpmij2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan