Harddisk niet goed herkent en ik heb nog wel twee dezelf de

Status
Niet open voor verdere reacties.

wizzardoo7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
Berichten
1
ik heb een p4 met orgineel een harddisk van 80gb die werkt perfekt . Ik heb er nog 1 bij gezet van 80 gb maar hij leest niet meer als 33gb ik heb al de disk geheel leeg gemaakt op nieuw geparciteerd in de bios gekeken en laten herstellen en zoeken maar de alles blijft er bij dat de harde schijf maar 33gb is . waarschijnlijk heeft er mee te maken dat hij ook in mijn oude pc p3 heeft gezeten die inderdaad niet meer las dan 33 gb kan iemand mij hier bij helpen graag alvast bedankt
 
Zelfde probleem!

Hallo,

ik dacht dat ik de omschrijving van mijn eigen probleem zat te lezen. Alleen komt mijn 80 gd schijf uit een PII 440 MHZ en ook daar kon maar 33 gb gebruiken. Everest herkend overigens wel de 80 gb op de nieuwe pc, maar alles wat MAxtor opgeeft om dit probleem te verhelpen werkt helaas niet. De oplossing van het dowloaden van een ISO bestand lukt ook niet, Deze wil niet starten, lees booten, als ik de pc opnieuw opstart. Ik ben dus reuze nieuwsgierig wie dit eitje weet uit te broeden
 
Als je alleen die oude hdd in je comp hangt en met de XP cd opstart, kijk dan wat XP qua grootte aangeeft, indien niet de goede grootte is, helemaal leegmaken, reboot weer met de XP cd en weer kijken wat hij aangeeft, indien de goede grootte, opgelost.

Ook kun je met het progje TestDisk voor dos dit doen via een opstartdisk, of proberen in windows met TestDisk voor windows.

http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html


Wil dit allemaal uitmonden in een schijf van 33gig. in windows, in je register in

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

Alles rechts wissen en rebooten.
 
En werkt hij wel

Met dank aan LangePier voor zijn link. Hier vond ik test disk die de hd terugbracht in zijn orginele fabrieks settings. Toen dit klaar was heb ik MaxBlast van Maxtor gebruik en deze heft de schijf weer helemaal tot leven gebracht. Nogmaals bedankt.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan