Harddisk niet meer te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hoi allemaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik kom er niet meer uit.
Ik heb hier een PC ter reparatie staan, een p2-350, met daarin een HD van 20 Gb en een HD van 4 GB
De HD van 20 Gb vertoonde vreemde kuren (luide tikken, extreem kraken) en heb daarom de gegevens die er opstonden veilig weggeschreven naar mn eigen PC , voor zover dat het kon ....
Nu plaats ik dus de 20 GB weer in de P2 maar deze word helemaal niet meer herkend, ook de 2e HD van 4GB word niet meer herkend: Haal ik vervolgens de 20 GB van de kabel af en laat ik in het bios de PC zoeken naar HD's dan word vervolgens de 4GB getoond. (klopt ook wel, is enige schijf op dat moment...)
Steek ik vervolgens de IDE kabel weer in de HD en laat ik de pc weer zoeken, dan word er helemaal NIETS gevonden, wat is er loos met die 20 GB HD, is deze echt naar zn grootje?? en rijp voor de sloop?

Merk van HD is overigens IBM, een Deskstar .

PS: doe ik dus alleen de 20GB aan de kabel dan word er ook niets gevonden, de schijf was ingedeeld volgens NTFS

Download even een test programma en test de schijf eens.
Programma kun je downloade bij hitachi want daar komen de IBM schijven tegenwoordig weg.
Hitachi testprogram.
Wil die hier al niet meer mee opstarten dan is de schijf kadoek

Ik was er al bang voor dat ie het niet meer zou doenen heb dus idd het progje gedownload en daarmee kreeg ik em ook al niet meer mee aan de gang, rijp voor de sloop dus.

Leden, bedankt voor het meedenken en adviseren.

Whittey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan