harddisk opdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Hoi

Ik heb een harddisk van 250 gig in mijn laptop. Het zit allemaal op mijn c: drive
Hoe kan ik makkelijk mijn harddisk opdelen zodat ik ook een D drive erbij krijg.
Het moet simpel zijn want ik ben een leek wat dat betreft, en de huidige partitie met windows erop moet blijven bestaan omdat ik niet alles opnieuw wil installeren

Wie weet hier een simpele oplossing voor?

Op vista zit een partition manager. Daar kom je via start --> deze computer --> rechtmuisklik op beheren --> schijven (of iets degelijks, ik zit mometeel op xp)

Voor xp moet dit werken. Zelf nooit geprobeerd, zoek dan voor extra info even op google ofzo, maar het zal zichzelf wel uitwijzen! :D

Mvg Phantom

ik zit ook gewoon nog op xp aangezien ik vista erg lastig vind.
Maar die link van u is partition manager het is een trial versie, kan ik dan alsnog de schijf opdelen of tot een bepaalde hoogte?

dus ik kan de functie helemaal proberen zonder problemen? daarna kan dat programma weg en het blijft dan werken?

ja als je hem eenmaal gedeeld hebt, kan het programma dat niet meer zonder uw toestemming ongedaan maken.

Mvg phantom

kan weinig mis gaan, alleen wel opletten dat je lege schijfruimte gebruikt.. ;) :p

als er recovery softwaren op de schijf staat kan deze 1 niet meer werken of 2 de d schijf woord weer ongedaan gemaakt pas daar dus voor op als je recovery gebruikt.

ik heb het uitgevoerd en alles is prima verlopen. de recovery staat denk ik op dvd die meegeleverd is geworden

nee recovery staat niet op je dvd, die dvd activeert de recovery alleen (geloof ik) in ieder geval nooit de recovery verwijderen!!! :D

haha geen idee of die verwijderd is nu. Hij was met 5 min. klaar de partitie was zo aangemaakt. Dus ik vermoed dat de recovery op cd C: drive gewoon staat of toch op de dvd aangezien die helemaal vol staat met vanalles en nog wat.
Restore cd staat erop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan