Harddisk opnieuw formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcbouman

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Ik heb een harddisk die 250gb is maar geformatteerd is naar 138gb. Kan ik die weer terugformatteren naar 250gb?
Daarnaast is bij het herinstalleren van mijn pc (na een crash) twee harde schijven geinstalleerd, de f schijf is nu de centrale lokale schijf ipv de c schijf! Kan ik dit omzetten?
Groet, Marc
ps ik hoop dat de vraag in goede categorie staat!?!

Windows CD erin, opstarten met de CD en de partities verwijderen, daarna NTFS formatteren. Staan de driveletters daarna nog steeds verkeerd, geef dan maar even een seintje.

Probleem is deels opgelost, via my computer re muisklik, beheren en dan schijfbeheer en ik kan de hele schijf zijn en opnieuw formatteren.

Windows CD erin, opstarten met de CD en de partities verwijderen, daarna NTFS formatteren. Staan de driveletters daarna nog steeds verkeerd, geef dan maar even een seintje.

Pasja,
Bedankt voor je reactie. Hou ik zo wel de bestaande installatie, echter wordt f een c?
Groet,
Marc

Nee, jij kunt bij schijfbeheer niet de Windowsschijf formatteren, wel eventuele aanwezige andere partities en / of fysiek aanwezige schijven.

Nee, jij kunt bij schijfbeheer niet de Windowsschijf formatteren, wel eventuele aanwezige andere partities en / of fysiek aanwezige schijven.

Beste Paja,
Ik dacht dat het opgelost was en sloot de vraag, toen bleek dat een van de 2 vragen openstond heb ik die opnieuw gesteld en pas daarna je reactie op de oude vraag gelezen en die toen weer geinstalleerd.
Inmiddels heb ik alleen het probleem dat de zaak opnieuw geinstalleerd is op de f schijf en niet op de c schijf en dat kan ik niet veranderen via schijfbeheer.
Bedankt alvast voor je reactie,
Marc

Vandaar ook mijn advies om:

Windows CD erin, opstarten met de CD en de partities verwijderen, daarna NTFS formatteren en dan Windows op C: laten installeren.

Vandaar ook mijn advies om:

Windows CD erin, opstarten met de CD en de partities verwijderen, daarna NTFS formatteren en dan Windows op C: laten installeren.

Dan moet ik dus alle installaties opnieuw doen? Kan het kwaad de f schijf aan te houden?

Ja, want daar staat nu Windows op, je hebt dan straks een dualbootsysteem met 2x dezelfde Windowsversie en waarom zou je dat willen?

Ja, want daar staat nu Windows op, je hebt dan straks een dualbootsysteem met 2x dezelfde Windowsversie en waarom zou je dat willen?

Maar als ik het laat zoals het is, de F schijf is het opstart en systeemvolume, kan dat kwaad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan