Harddisk partitie LINUX onder Windows XP benaderen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik heb onlangs een Mediaplayer aangeschaft van het merk Netgear EVA9150. Dit apparaat beschikt echter over een 10/100Mbit internetkaart waardoor het overdragen van gegevens ontzettend traag gaat. Aangezien ik ruim 600Gb aan informatie over wil zetten ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing. Ik heb de harddisk uit het apparaat genomen en in een externe behuizing gezet, waarna aangesloten via USB 2.0 op mijn PC met besturingssysteem Windows XP.
Ik kon mijn harddisk alleen zien in " beheren " met vermelding " onbekende indeling "
Toen heb ik het progje. Ext2 Volume Manager gedownload en geïnstalleerd en kan de drive nu wel zien. Heb zelfs een driveletter via het programma toegekend waardoor deze ook zichtbaar is in Windows Verkenner..... echter...... zodra ik deze aanklik krijg ik de melding: De schijf is niet geformateerd. Formatteren ??

Ik kan de drive dus niet bekijken en ook geen bestanden hierop plaatsen.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem ??

Bij voorbaat dank.

Mvrgr. Mark

Ik zou het anders doen:
a. Brand een opstartbare cd van een Ubuntu Live CD. Beetje informatie hierover: hier
b. Start de pc (met die externe schijf er al aangehangen) op vanaf die Live CD waarbij je aangeeft Ubuntu zelf niet te hoeven/willen installeren.
c. Kopieer heen en weer wat je nodig hebt (als je dan wél de partities van de extern aangesloten schijf kunt zien en de bestanden die erop staan).

Ik denk namelijk dat het hier niet om een Ext2 partitiesoort gaat maar om Ext3 dat veel meer wordt gebruikt in Mediaplayers/NAS.

Succes,

Tijs.

Ik zou het anders doen:
a. Brand een opstartbare cd van een Ubuntu Live CD. Beetje informatie hierover: hier
b. Start de pc (met die externe schijf er al aangehangen) op vanaf die Live CD waarbij je aangeeft Ubuntu zelf niet te hoeven/willen installeren.
c. Kopieer heen en weer wat je nodig hebt (als je dan wél de partities van de extern aangesloten schijf kunt zien en de bestanden die erop staan).

Ik denk namelijk dat het hier niet om een Ext2 partitiesoort gaat maar om Ext3 dat veel meer wordt gebruikt in Mediaplayers/NAS.

Succes,

Tijs.

Hallo Tijs,

Ontzettend bedankt voor je snelle reactie !!!!

Ik had de mediaplayer gisteren ontvangen maar kreeg er niks mee gedaan omdat ik mijn bestanden niet over kon zetten wegens de grote hoeveelheid. Ik hoop nu met jou tip de drive wel te kunnen benaderen én de bestanden over te kopiëren.
Ik heb nu dus de te kopiëren bestanden op 1 externe 1,5Tb harddisk staan met een NTFS partitie, en de 2Tb harddisk met Linux indeling in een andere externe behuizing gezet.
Ik ga jou tip indien mogelijk vanavond nog opvolgen. Ik houd je op de hoogte.
Nogmaals ontzettend bedankt !!!! :thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan