Harddisk plaatsen, graag info.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rruud

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2002
Hallo, ik ben van plan om er binnenkort een nieuwe harddisk bij te plaatsen. Kan iemand mij, na het zien van onderstaande gegevens, zeggen wat de maximale grootte van de harddisk mag worden, of zit hier geen maximum aan verbonden? Ik ga hem hoofdzakelijk gebruiken voor het werken met Pinnacle 8. En moet er na het plaatsen hiervan verder nog veel aangepast worden in mijn pc? Verder heb ik hier op Helpmij al gevonden dat ik wel de juiste aansluiting moet hebben 40/80 pins, maar verder info is van harte welkom.

Alvast mijn hartelijke dank.

Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Geen

Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4, 1500 MHz (3.75 x 400)
Moederbordnaam AOpen AX4BS (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM, Audio)
Moederbord Chipset Intel Brookdale i845
Systeemgeheugen 512 MB (SDRAM)
BIOS Type Award Modular (08/08/01)

Geplaatst door slk300
De vraag is hoeveel jou moederbord aan kan.
Gezien het hier om een Pentium 4 moederbord gaat zal er toch wel een aardige hardeschijf op kunnen.

Ik denk alleen dat de vraagsteller wel de service pack 1 moet installeren, wil XP de schijf goed/volledig herkennen.

Geplaatst door rruud
Hoe kom ik aan zo'n service pack?
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp

Let op dat je nog ff de juiste taal selecteert!!!

Let op dit is een losse download.(±125.09 MB)
Deze kan je dus op cd-rom wegbranden of vanaf de hardeschijf installeren.
Zo hoef je hem maar 1x te downloaden.:)
Je kan hem dan zo weer gebruiken als je bivoorbeeld windows opnieuw moet installeren.

Wil je dat niet dan kan je hier naar toe;
http://www.microsoft.com/netherlands/windows/sp1_winxp_express.asp

Na de installatie van de Service pack 1, nog wel ff via Windows update, de rest van de updates binnen halen.

Laatst bewerkt:
@ Crash, ik weet niet of het toeval is, maar die losse SP1 heb ik op iemand zijn pc gezet en niets werkte meer. Kon wel naar het configuratiescherm, maar kon niets aanklikken, veilige modus werkte niet meer enz... systeemherstel ook niet.

Ik moest xp opnieuw installeren:( Ben nu benieuwd of het een rotte SP1 download was.........

Ik was er in ieder geval niet blij mee (persoon heeft telefoon modem en ik dacht daarmee tijd te besparen.....NOT)

Ojee, maar even wachten met installeren van de sevicepack tot er meer info is :(

@Tanja,
Ik zou het niet weten waar het aan kan liggen.
Ik heb dit al op verschillende Win2000/XP pc's op deze manier gedaan.
Ik heb hier zelf de laatste SP1 van WinXP liggen en de SP4 van Win2000.
Beide staan op cd-rom.

Dan was het hopelijk toeval. Ik heb hem er in ieder geval niet meer opgezet.:D

Ik vind het best raar dat naar het installeren van Service Pack 1 het hel besturingssysteem het niet meer deed.
Ik heb zelf ook Service Pack 1a geinstalleerd, en ik heb geen problemen gehad.
Het bevalt me alleen maar goed.
Dus ik begrijp niet hoe dat is gebeurd dat in 1 keer niks meer werkt.

Maar dit is de link waar ik hem hem gedownload.

WinXP Service Pack 1a

slk300
:cool: :thumb:

Tijdens het installeren van de servicepack krijg ik bijgevoegde foutmelding, terwijl het een legale versie is!

Bijlagen

• screenshot001.jpg
    screenshot001.jpg
    12,4 KB · Weergaven: 35
Geplaatst door rruud
Tijdens het installeren van de servicepack krijg ik bijgevoegde foutmelding, terwijl het een legale versie is!
Waar begint je WinXp cd-key mee.
Graag niet je hele cd-key plaatsen, alleen de eerste vijf cijfers/letters.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip, dan zet ik 98 er denk ik maar weer op, want om het te omzeilen moet ik er denk ik iemand bijhalen, helaas :(

Geplaatst door crash

Bingo je heb een iligale WinXp.
Helaas voor jou.:(
Dit serie nummer is heel bekent, als je Service pack wilt installeren wordt dit gestopt.

Service pack kan wel op een illegale xp, je moet alleen even de juiste serienummers hebben:D En die mogen we niet geven. Ik kan hem ook zo vaak installeren als ik wil.

Die FCKGW is inderdaad bij Bill bekend en die kan geen SP installeren.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Die FCKGW is inderdaad bij Bill bekent en die kan geen SP installeren.
Ik dacht dat die letters ook nog een betekenis hadden.
Geintje van de krakers.:D

Nu even iets anders, kan ik mijn huidige harddisk vervangen door een grotere en hier dan xp opnieuw opzetten, of moet er dan weer een boel aangepast worden?

Geplaatst door rruud
Nu even iets anders, kan ik mijn huidige harddisk vervangen door een grotere en hier dan xp opnieuw opzetten, of moet er dan weer een boel aangepast worden?

Dit heb ik dus gedaan ;)

Bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan