Harddisk plotseling niet meer berijkbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

brendo

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2009
Hey iedereen,

Ik denk dat er iets mis is met mijn hardeschijf. Ik kan er namelijk niet meer opkomen.
Het is een WD 640gb schijf.
Dingen die ik geprobeerd heb:
- PC opstarten in veilig modus (windows start niet op)
- Harddisk proberen als externe harddisk
- Harddisk proberen in te lezen via een andere computer
- SATA kabel vervangen
- Harddisk inlezen met linux (ik kan in linux de schijf niet eens zien)

Als ik de schijf in een andere pc probeer en hem als 2e harddisk instel, dan wordt er constant gevraagd of ik de schijf wil formatteren.
Dit wil ik echter niet omdat ik mijn bestanden niet kwijt wil.
Ik ben door mijn ideeën heen.:( Weet iemand een manier waardoor ik mijn bestanden terug kan krijgen? Is mijn harddisk kapot?
alvast bedankt!

eerste vraag: wat heb je ermee uitgespookt? Hoe is het gekomen? Is het gebeurd nadat je fysiek iets met het ding hebt gedaan (heb je hem in de systeemkast verplaatst, uit een andere ps gehaald, ergens tegenaan gestoten of laten vallen?)
Of is het probleem ontstaan nadat je een programma hebt ge(de)installeerd?

Je zou eens kunnen proberen of je met bijvoorbeeld ISObuster de data kan lezen? Eerst maar eens proberen de data veilig te stellen, daarna proberen we wel om het probleem op te lossen.

heb dit ook al meegemaakt de oplossign bij mij was een live disk van linux in de cd drive plooien de hdd contacteren converten naar een ander bestand systtem systeem herstarten hdd word herkend en gewoon weer naar nftfs omzetten en het was geklaard

vorige week heb ik de schijf uit de computer gehad, toen ik hem weer aansloot werkte die gewoon nog. Hij heeft het daarna ook nog een week gedaan. Verder heb ik niet egt iets speciaals met de software gedaan. Alleen toen windows niet opstarte kon ik de keuze maken uit windows normaal starte (wat die dus niet deed) of iets met een systeem controle ofso. Zover ik weet dee die het vanaf die controle helemaal niet meer. dus ik denk dat er software matig iets niet in orde is??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan