Harddisk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Hallo iedereen,

even het volgende vandaag viel de stroom uit en de pc ook natuurlijk ineens.
Toen ik opnieuw opstarten kreeg ik alleen nog maar 'Blue screens' en windows wilde niet starten, hij gaf iets aan (heel wazig) dat er iets met de schijf kon zijn.
Maar goed inmiddels ben ik via repair console van de windows xp cd naar een soort van Dos omgeving kunnen gaan.

Daar heb ik chkdsk uitgevoerd en heeft ie leesbare bestanden weer weten te redden. Nu heb ik windows weer aan het draaien en heb ook chkdsk opgegeven bij de eerst volgende opstart fase van Windows.. Dit heeft ie gedaan maar daarna wilde hij niet doorstarten naar windows meer. Met de meest laatste bekende configuratie tijdens opstarten kan ik gelukkig gewoon weer naar windows nu. Maar ik weet zeker dat iets met mijn harde schijf niet in orde is...

Vraag is er een programma of iets anders dat mijn schijf naloopt en zo waar kapote clusters ofzo zijn dat ie ze uitschakelt zodat ze niet meer gebruikt mogen worden?
Is dat er of iets dergelijks, want ik ben bang als ik gewoon door computer nu en nieuwe software erop zet dat er toch een moment komt weer met problemen omdat misschien opstart bestanden weer in de kapote clusters komen.

Weet iemand een programma die hier goed mee kan omgaan om te blockeren
Ik hoor het graag

Groetjes en bedankt!!:)

wat voor HD is het? ga naar de site van de fabrikant en er staat een test tool voor je HD dan weet je zeker of ie kapot is. maar cluster uitschakelen ik heb geen idee of dat mogelijk is. ik zou gewoon een nieuwe schijf nemen zit er nog garatnie op?

Ik zal vanavond eens kijken of er een tool is voor mijn had. Ik dacht Maxtor dat het is maar dat vogel ik wel uit... er zit geen garantie meer op probleem is dat ik zoveel geinstalleerd heb op mijn pc dat ik dagen bezig ben alles er opnieuw op te zetten, en aangezien het systeem nu wel draait weer wilde ik gewoon kijken of je bad sectors kon uitschakelen zoiets heb ik nl gehoord.

Draai nl mijn pc voor professionele doeleinde kwa muziek vandaar dat ik niet alles opnieuw kan installeren op dit moment.

Ik zal straks eens kijken of er een test tool te vinden is, maar ik weet bijna zeker dat er een aantal slechte sectoren op zit.. maar daarvoor wil ik niet de hele harddisk vervangen aangezien de rest van de HD wel gewoon nog prima werkt..

je kan er ook een nieuwe schijf naast zetten en dan klonen en dan de oude er uit halen of laten zitten voor jan met de korte achternaam. dat klonen schijnt te kunnen ik geloofde er eerst niet in maar is hier ergens ook een topic over waar in het wordt uitgelegd.

Hey tegek ik ga dat programma eens proberen en als laatste uiteindelijk natuurlijk ooit eens een nieuwe harddisk.. wat dat cloonen betreft ik zal het eens nakijken.

Hartelijk dank!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan