Harddisk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukejan

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Ik heb binnen de garantie periode een nieuwe harde schijf gekregen. De oude heb ik weer meegekregen. Hierop staat belangrijke data. Ik wil die data terughalen, maar als ik hem aansluit komt die niet verder dan de Bios en ik hoor een tikje. De data is voor mij van zeer grote waarde. Wat kan ik proberen om de harde schijf nog 1x aan de praat te krijgen of hoe krijg ik die data op een andere schijf? Wie kan me hiermee svp helpen?

Laatst bewerkt:
je heb al gedaan wat je kon defect is defect er is geen middel voor helaas.
er is een optie maar daar betaal je veel voor naar een data lab deze kan de schijf in lezen.

Hi,
-Wat is het voor schijf IDE/SATA??
-Welk merk
-Capacieit
-Partitionering??
grtz gerrit

Ik heb binnen de garantie periode een nieuwe harde schijf gekregen.

Hoe bedoel je "niet verder dan de Bios"? Je probeert toch niet van die schijf op te starten?
Je moet van die andere schijf opstarten en die ff erbij hangen,dan kun je evt. nog data terughalen, ziet windows de schijf niet dan is 't uit en over.

Hang je schijf als slave (2e drive) in je computer. Start dan gewoon windows op en kijk of je schijf gevonden wordt. Als dat het geval is kan je een van de vele gratis data recovery programmaatjes gebruiken. Afhankelijk van de ernst van de beschadiging kan je dan nog wat data terughalen. Ook hdd regenerator wil soms uitkomst bieden aangezien deze de schijf herstelt zonder de bestandsstructuur aan te passen. DIt werkt jammer genoeg niet altijd. Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan