Harddisk problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolkejan

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Hallo,

Mijn computer wilde niet meer opstarten, kreeg een melding dat er een fout is gemaakt met het communiceren met een apparaat dat aan de computer is verbonden, status: 0xc00000e9. Heb toen geprobeerd Windows opnieuw te installeren, dit lukte ook niet. Heb een nieuwe HD in mijn laptop gedaan en Windows geinstalleerd. Dit is prima gelukt, heb nu mijn oude HD als externe HD aan mijn laptop hangen. Hij wordt wel herkend, maar er wordt gelijk aangeraden om mijn hd te formatteren. Heb al wat gezocht, maar kom nog niet echt verder. Iemand tips hoe ik mijn oude HD kan nakijken en eventueel mijn oude gegevens kan achterhalen?

Heb nu partitionwizard eraan, die herkent gelukkig de hele schijfgrootte.. Kan ik terwijl Minitool bezig is gewoon verder met mijn computer? Browsen/gamen/etc..

Waar is hij mee bezig dan?
En ja, zolang je niet die schijf benaderd, maar alles gaat wel trager denkelijk.

Na anderhalve dag bleef hij op 2% steken, ondanks dat ik verder geen programma's opende. Zal wel contact opnemen met Acer om te horen of zij iets kunnen betekenen.

Het lukt niet met partition magic. Als ik google vind ik in veel forums dingen over een Linux live cd. Iemand die mij kan uitleggen wat dat precies is en hoe ik zoiets kan gebruiken? Wil nu eigenlijk alleen maar mijn HD formatteren, zelfs dat lukt niet via gewone windows/formatteer software.

Thanks.. Dus zelfs als de pc de hd wel herkent + de grootte kan ie overleden zijn?

Indien de bootsector is beschadigd kom je er niet meer op, maar er staan testtools van div. schijffabrikanten op die UBCD om dat te testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan