Harddisk recovery tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Berg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2006
Een harddisk van me is niet meer benaderbaar. Hij zat in een Compaq-laptopje die ik nog gebruikte voor Girotel.

Heeft iemand goede ervaringen met een recovery-service zodat ik m'n Girotel-database kan redden?

Het lijkt een mechanisch probleem. De schijf kan het boot-record niet lezen.
Software-matige tools heb ik dus niets aan. De harde schijf moet echt open gemaakt worden.

Nou, dat wordt dan een heel kostbare operatie, wie zegt dat het een mechanisch probleem is?

Maak een opstartflop, zet dit progje erbij, wel degene voor dos, en start ermee op.
Lees ook eens de gebruiksaanwijzingen op die site.

PS, overigens is je toetsenbord ook niet helemaal goed.:D

Laatst bewerkt:
ntfs reader

probeer ntfs reader dos tool dan weet je of de schijf nog benaderbaar is

Robin Berg zei:
Een harddisk van me is niet meer benaderbaar. Hij zat in een Compaq-laptopje die ik nog gebruikte voor Girotel.

Heeft iemand goede ervaringen met een recovery-service zodat ik m'n Girotel-database kan redden?

Het lijkt een mechanisch probleem. De schijf kan het boot-record niet lezen.
Software-matige tools heb ik dus niets aan. De harde schijf moet echt open gemaakt worden.

Met “TestDisk” uitproberen

TestDisk is a powerful free data recovery utility! It was primarily designed to help recover lost partitions and/or make non-booting disks bootable again when these symptoms are caused by faulty software, certain types of viruses or human error (such as accidentally erasing your Partition Table). Partition table recovery using TestDisk is really easy.

Uitleg:
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Nog foto recovery:
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Download site voor deze FREE software
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download

suc6,,,

Lange Pier zei:
Nou, dat wordt dan een heel kostbare operatie, wie zegt dat het een mechanisch probleem is?

Maak een opstartflop, zet dit progje erbij, wel degene voor dos, en start ermee op.
Lees ook eens de gebruiksaanwijzingen op die site.

PS, overigens is je toetsenbord ook niet helemaal goed.:D

joseb zei:
Verhaal over TestDisk

Als je het goed had gelezen, was dit progje al geadviseerd:rolleyes: , en waarom een oude topic naar boven halen?:confused: :(

Lange Pier zei:
Als je het goed had gelezen, was dit progje al geadviseerd:rolleyes: , en waarom een oude topic naar boven halen?:confused: :(

Lange pier ja, heb gelijk !!. Veel geslapen vandaag zeker.........:o

Als de data op je schijf echt onmisbaar is, kun je beter geen acties meer ondernemen om de schijf uit te lezen. Als er een mechanisch probleem is dan vererger je in de meeste gevallen het probleem door de schijf toch nog op te starten of sofware’s te gebruiken

Laat een harddisk recovery bedrijf een diagnose stellen op je schijf. Zo weet je precies waar je aan toe bent en wat de mogelijkheden zijn om je data te redden. De diagnose is bij de meeste bedrijven vrijblijvend dus je kunt nog altijd besluiten of je het wilt!

Succes

Laatst bewerkt:
Ik denk dat na 2 jaar dit topic niet meer actueel is.

Daarom gaat deze op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan