harddisk ruimte partitie c:

• Onderwerp starter Onderwerp starter d-van
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

d-van

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Ik heb een betje rare vraag, maar ik dubbelklikte in de verkenner op de c schijf (besturings-systeem-partitie) en die zei: 7,9 gig ghebruikt, 2,25 gig beschikbaar.

Dit vond ik raar, en zodra in de c schijf open en ik in het rechter gedeelte van de verkenner alles in de c-schijf selecteer en dat eigenschappen klik, zegt hij maar 4,4 gig...

Dus ik mis 3,5 gig aan gebruikte ruimte... heel raar.
Ik heb prullenbak leeg, al de verkenner aan linkerkant helemaal geminimaliseerd, tot alleen :-bureaublad, dan -mijn documenten (snelkoppeling) , - alle stations en partities ,-c ,-d ,-e ,-f ,-g ,-i ... dan daaronder staan weer wat dingen die op mijn beureaublad staan, maar dat zijn wat kleine bestanden...

waar kan ik nou die missende 3,5 gig vinden??

Je hebt ook nog te maken met verborgen (systeem) bestanden. In geval van Windows Xp kan het ook nog systeem herstel bestanden zijn, die veel ruimte in nemen.

Zorg ervoor dat verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn: Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave > scroll naar beneden en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

bestanden heb ik weergegeven, altijd al.. maar mis nog altijd die gig's...
waar kan ik systeemherstelmap vinden?

bedankt alvast

Ook het vinkje weggehaald bij "beveiligde besturingssysteem bestanden verbergen(aanbevolen)" en een vinkje neergezet bij "Inhoud van systeem mappen weergeven"?

De systeemherstel map, staat op elke partite waar je systeemherstel hebt ingesteld.
(System Volume Information)
Je kunt even kijken bij:
Deze computer(met rechts klikken) > eigenschappen > systeemherstel,
wat er per partitie staat ingesteld, aan ruimte die systeemherstel mag gebruiken.

inderdaad, vinkje weggehaald, komen aantal bestanden bij, ongeveer 1 gig...
mijn systeem herstel ston op max 1,2 gig.. heb ik 700 mb van gemaakt...

als ik nu links in verkenner op c schijf rechtermuis klik en dan eigenschappen doen, telt hij 6,52 gB en als ik de c schijf uitvouw en dan alles selecteer en dan rechtermuis-eigenschappen, telt hij 5,66 gB....
dus scheelt al stuk minder... ik neem dus aan dat die 700 mb systeemherstel hierbij geteld kan worden... dan scheelt het bijna niets meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan