harddisk samsung sata 2 - 1 terabyte aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

toentje

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
hallo,

Onlangs heb ik een nieuwe 1 terabyte grote harddrive Samsung Sata2 aangeschaft. Deze schijf wil ik nu aansluiten als masterdisk. Ik heb tevens een kabeltje gekocht met een SATA connector en stroomconnector eraan. Deze heb ik in min desktop geplaatst en toen ik de computer opstartte om in mijn bios aan te geven dat ik deze schijf als opstartschijf te gebruiken kon hij hem niet vinden. Mijn vraag is waar moet ik de sata connector op het moederbord aansluiten. Het moederbord is een MSI.

Laatst bewerkt:
MSI moederbord

Het moederbord is een MSI gegevens zijn: FSB 800 Dual DDR AGP 8X SATA.
Deze staan op de doos waar het in verpakt was.

Ps. verdere gegevens op de doos zijn: 875P Neo - FIS2R (601-6758-040).

Laatst bewerkt:
Eigenlijk zou je verwachten dat de schijf direct herkend wordt.
Mogelijk moet het volgende
Staat S-asta enabled is het BIOS bij Integrated Pheripherals > On chip IDE > s-ata keep enabled op enabled?
en de tweede optie daar > Combinedmode option > Sata 1st channel

mvg leo

Ik gebruik ook een SATA-Molex stroomkabeltje en hij ziet de schijf soms ook niet.
Als ik dan een beetje aan het kabeltje rommel (aandrukken etc) ziet hij hem opeens wel. :confused:
Misschien moet je dat eens proberen.

Mvg,
Martijn

Sata harddisk 1 terabyte aansluiten

Vanmorgen met een kennis de problemen doorgelopen en die kwam tot de conclusie dat de schijf niet door het BIOS werd herkend. We proberen nu een nieuw BIOS te installeren. Hopenlijk kan ik jullie deze week nog het resultaat hiervan mededelen.

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan