HardDisk System Configuration Probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

J U R

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
hoooi allemaal,

Een paar weken geleden ben ik begonnen met het opzetten van een server, hiervoor maak ik gebruik van een oude computer. Deze had alleen wat weinig geheugen en wou er dus een 2e HD bijplaatsen van 160GB(deze is als slave geselecteerd, die oude HD als master). wanneer ik nu mun computer wou opstarten kreeg ik een zwart scherm van Award Software, Inc. System Configuration(zie bijlage voor afbeelding). wanneer ik de pc opstart met alleen die oude HD, start hij wel normaal op. zou iemand hier miss het probleem van weten.

Greetz jur

Bijlagen

• DSC00209.jpg
    DSC00209.jpg
    109,8 KB · Weergaven: 52
Hoi !

Die oudere PC's hebben een limit in de schijfgrootte.

Dat kun je oplossen door een tooltje van de fabrikant van je HDD of door een bios-update (soms) !

Greetz,

Harry

heej,

ja had zo iets inderdaad al verwacht. En wat bedoel je met een tooltje van de fabrikant, een soort van software of.......??
maar zal zo eerst eens proberen mijn bios te updaten, misschien dat dat al genoeg is.

Jur.

bij nader inzien, wacht ik eerst even op het antwoord voor het tooltje.
Ik kan wel redelijk uit de voeten met de BIOS maar heb hem zelf nog nooit geupgrade en na een aantal verhalen te hebben gelezen, laat ik dat nog meer even voor wat het is.

Hoi !

Bij de fabrikant van de HDD (hard disk -drive) !

Bijv. Maxblast voor Maxtor/Seagate, maar de meeste merken hebben er een.

Greetz,

Harry.

Het duurde een tijdje maar was op vakantie!! haha:p..

Zal Maxblast eens downloaden, en kijken wat ik er mee kan doen. heb vandaag nog een keer het een en ander geprobeerd maar het lukt nog niet. het rara is dat hij hem tijdens het opstarten wel gewoon ziet:confused:, maar dat zal wel aan mij liggen dat ik dat niet snap!!

Greetz

ik heb het nu geprobeerd met MaxBlast maar kom er nog steeds niet uit!!
als ik mun computer opstart, en dan mun hardeschijf aansluit vint hij hem niet. volgens mij mag je eigenlijk ook je hardeschijf niet aansluiten als je pc al draait, maar het moet wel want met die hardeschijf kan hij niet eens opstarten!! kan iemand me misschien een stapje verder helpen??

alvast bedankt..

Zal voor het gemak even melden wat voor moederbord en hardeschijf het is, misschien wel zo makkelijk!!

Moederbord: MSI MS-6154/6166
Hardeschijf: DiamondMax Plus 9 (160 GB)

Ik heb het probleem al gevonden. mijn bios blokeerd het, hierdoor kan mijn moederbord niet meer dan 65 GB lezen!!
ik zal met dit probleem wel naar een andere thread gaan, i.v.b hier niemand reageert!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan