Harddisk van Laptop in Desktop pc plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2005
Mijn laptop is defect en nu wil ik de harde schijf van mijn laptop in mijn pc plaatsen, de benodigde kabel heb ik hier al voor. Echter kan de kabel op twee manieren op de harddisk worden aangesloten, hoe weet ik nu zeker dat ik de kabel er niet op zijn kop opzet (en wellicht mijn hele harddisk sloop). Moet ik tevens aanpassingen doen m.b.t. de master/slave jumpers ?, of is het op "master'' zetten van de pc harddisk voldoende ?. Alvast bedankt voor de hulp...

Weet je zeker, dat de spanning van je desktop overeenkomt met die van je laptop?
Wat je vraag betreft is de flatcable voor de aansluiting van een IDE connector voorzien van een rood gekleurde zijkant. Dat is de plaats die overeenkomt met pen 1 van de harddisk. Doorgaans is deze kant gekeerd naar de plaats waar de stroomkabel moet worden aangesloten.
Vanzelfsprekend moet deze schijf als slave worden geconfigureerd aangezien je er hoogst waarschijnlijk niet je desktop mee op kan starten.
Ik hoop dat het lukt, anders zal je een andere laptop op moeten zoeken om de gegevens daarvandaan over te zetten op je desktop.
Veel succes
Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan