Harddisk verdwenen uit mijn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

51peter

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Ik heb in mijn pc 2 harddisk zitten van 40gb. Nu was het probleem dat mijn windows steeds uitviel. Dus ik dacht van ik maak de ene schijf leeg op de andere en dan zet ik windows er opnieuw op. Terwijl ik daar mee bezig was viel de pc uit. Bij het het opstarten zgeeft hij wel aan dat er 2 harddisk in zitten maar de d schijf kan ik niet meer zien als hij helemaal is opgestart. Hoe kan ik zorgen dat ik die weer zichtbaar is of dat ik erop kan komen. Er staat nog veel muziek op die ik aan het overzetten was.

gr. Peter

meerinformatie zou pretig zijn.
1 wat voor hard disks zijn het.
2 besturings softwaren is ???
3 had je een raid setup dan zou het normaal zijn dat het nu dus niet meer werkt.

51peter zei:
Ik heb in mijn pc 2 harddisk zitten van 40gb. Nu was het probleem dat mijn windows steeds uitviel. Dus ik dacht van ik maak de ene schijf leeg op de andere en dan zet ik windows er opnieuw op. Terwijl ik daar mee bezig was viel de pc uit. Bij het het opstarten zgeeft hij wel aan dat er 2 harddisk in zitten maar de d schijf kan ik niet meer zien als hij helemaal is opgestart. Hoe kan ik zorgen dat ik die weer zichtbaar is of dat ik erop kan komen. Er staat nog veel muziek op die ik aan het overzetten was.

gr. Peter

Harddisk is niet verdwenen, hij wordt nog herkent in de bios, de partitie is verdwenen, die je kunt repareren, door b.v. in de repairconsole van XP, door fixboot /D:, of door het progje TestDisk erop los te laten.

daarom vraag ik of die persoon met een raid setup werkte.
is moerlijk raaden zo zonder meer info.

:o Ik weet niet wat een raid setup is dus weet ook niet of ik daar mee werk. Het systeem waar mee werk is Windows XP home. De optie die werd gegeven om de schijf in een andre pc te zetten die heb ik niet bij de hand. De bijde harddisk zijn maxtor of iets wat in die richting komt. En dit begrijp ik niet in de repairconsole van XP, door fixboot /D:, of door het progje TestDisk erop los te laten. hoe doe ik dat. Ik ben een leek op pc gebied:

gr.Peter

Laatst bewerkt:
Als je op start gaat staan met de muis aanwijzer, nu je drukt met je linkermuistoets erop, krijg je allerlei keuzes, ga naar help en ondersteuning, vul daar herstelconsole in, en lees dat eens, hetzelfde geldt voor fixboot.

Lange Pier zei:
Als je op start gaat staan met de muis aanwijzer, nu je drukt met je linkermuistoets erop, krijg je allerlei keuzes, ga naar help en ondersteuning, vul daar herstelconsole in, en lees dat eens, hetzelfde geldt voor fixboot.

Ik heb dat gene gedaan wat je aangeeft, maar ze hebben het over parameters enz. En ik krijg het idee als ik dat ga uitvoeren dat hij de schijf die nu werkt gaat delen in een c en d schijf. Het kan zijn dat ik nij vergis en iets niet goed lees.

gr Peter

Start op van je XP cd, indien de eerste vraag langskomt om te repareren, ja, dan kom je terecht in de repairconsole, na eerst aangeven te hebben welke windows versie erop gestart moet worden, daar moet je ook het administrator password invullen die je hebt opgegeven bij de installatie van windows, meestal niet, dus enter.

Nu zit je in de repairconsole, tiep daar fixboot D: in, en eventueel fixmbr.
Met help intiepen zie je alle mogelijkheden aldaar.

Lange Pier zei:
Start op van je XP cd, indien de eerste vraag langskomt om te repareren, ja, dan kom je terecht in de repairconsole, na eerst aangeven te hebben welke windows versie erop gestart moet worden, daar moet je ook het administrator password invullen die je hebt opgegeven bij de installatie van windows, meestal niet, dus enter.

Nu zit je in de repairconsole, tiep daar fixboot D: in, en eventueel fixmbr.
Met help intiepen zie je alle mogelijkheden aldaar.

Tot enter gaat het goed daarna starte mijn pc opnieuw op en ging ff in een circeltje rondraaien uit/aan zelfs systeenherstel werkte niet. Pas nadat ik foutcontrole op de schijf had uitgevoerd deed hij het weer.

gr. Peter

>>>Dus ik dacht van ik maak de ene schijf leeg op de andere en dan zet ik windows er opnieuw op. <<<<

PS: Er is je toch duidelijk verteld wat te doen,maar goed ikben ook een leek!

Begrijp dat je de D schijf leeg hebt gemaakt,en daar Xp weer op wil zetten,om daarna gegevens die op C staan ,over tezetten?

Koppel je C schijf los.
Zet je D schijf als Master en doe de XP setup.,dat wordt dan vanzelf de nieuwe C
Als is klaar Zet je de oude C op Slave ,dat wordt dan de nieuwe D en kan je data over zetten,erna leeg maken ,heb je een hele mooie lege schijf.

Tussendoor wel steeds nieuw opstarten.

Is dit wat je wilde doen???

BANDIT123 zei:
>>>Dus ik dacht van ik maak de ene schijf leeg op de andere en dan zet ik windows er opnieuw op. <<<<

PS: Er is je toch duidelijk verteld wat te doen,maar goed ikben ook een leek!

Begrijp dat je de D schijf leeg hebt gemaakt,en daar Xp weer op wil zetten,om daarna gegevens die op C staan ,over tezetten?

Koppel je C schijf los.
Zet je D schijf als Master en doe de XP setup.,dat wordt dan vanzelf de nieuwe C
Als is klaar Zet je de oude C op Slave ,dat wordt dan de nieuwe D en kan je data over zetten,erna leeg maken ,heb je een hele mooie lege schijf.

Tussendoor wel steeds nieuw opstarten.

Is dit wat je wilde doen???

Dat wilde ik doen maar het probleem dat er nu op de D schijf ongeveer 10gb gegevens en muziek opstaat ook een hoop foto's die alleen in mijn pc staan zou ik dan kwijt zijn. Ik heb geprobeerd ze om te draaien maar dan start hij de schijf die nu C is op en geeft wel bij het starten op dat er 2 schijven in zit maar na het helemaal opgestart zijn verdwijnt dus de ene schijf en zie er maar eentje in mijn pc staan. Misschien is er een fout in de bios ontstaan die opende ik per ongeluk maar heb die gesloten zonder wat te wijzigen zover ik weet.

gr. Peter

Je kan waar nu nog je data op staat XP wel installeren,maar LET OP dus niets veranderen of verwijderen, alleen installeren.OOK NIET FORMATEREN.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan