Harddisk verwisseld maar pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appie70

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hallo,

Ik heb mijn harddisk verwisseld omdat het niet goed meer functioneerde. Deze harddisk was tevens mijn C schijf en bevatte dus mijn besturingssysteem, omdat ik deze gegevens op mijn harddisk niet verlore wou laten gaan en alles weer opnieuw te installeren heb ik een backup gemaakt met behulp van norton ghost op dezelfde computer maar op mijn 2de harde schijf. Ik heb de nieuwe HDD dus gekocht en erin geplugt. In de bios wordt de harddisk herkent. Ik heb weer norton opgestart en de backup van de andere harddisk op de nieuwe teruggezet, maar deze wil dus de besturingssysteem niet meer laden. Na het laden van de bios blijft het bij een zwarte scherm hangen.
Ik heb geprobeert het met de windows rescue disk de probleem te verhelpen maar zonder resultaat.
Bij het teruggzetten van de backup beschik ik over een aantal opties, bijvoorbeeld het kopieeren van de MBR van de vorige harde schijf naar de nieuwe etc.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Mijn OS is : windows 7 64 bit

Groetjes

Onduidelijk is of:
a. De nieuwe harddisk aan dezelfde harddisk-aansluiting zit als degene die je vervangen hebt.
b. Of de harddisk waar Ghost backup op staat nu nog aangesloten is op de computer.
c. Welke versie van Ghost je hebt gebruikt.
d. Of je met Ghost de hele harddisk of alleen een partitie hebt gebackupped.

Niet dat ik hulp kan garanderen, maar bovenstaande vragen lijken me relevant.

Tijs.

A: ja de nieuwe harde schijf zit aan dezelfde aansluiting als de vorige.
B:Nee die is niet meer aangesloten aan de computer
C: Versie 15
D: op de harddisk was er maar 1 partitie en die heb ik gebackupt dus de gehele harddisk

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan