Harddisk via usb experiabox aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansInge

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Ik heb een externe hard disk gekocht en aangesloten op de experiabox via de usb maar nu wil ik hem gaan gebruiken en experiabox Vista herkend hem niet en als ik naar de router toe ga dan staat hij wel vermeld maar dan snap ik er geen hout meer van ik wel hem partioneren en aan 3 pc koppelen wie weet raad

Hans

Voor het gebruik van een USB opslagapparaat is geen aparte software vereist. Het USB opslagapparaat zal zichzelf bekend maken in de netwerkomgeving in de werkgroep "werkgroep". Als uw computer in een andere werkgroep zit kan het vrij lang duren voordat het USB opslagapparaat zich bekend maakt in uw netwerkomgeving. Om dit proces te versnellen kunt u een netwerkverbinding maken naar het USB opslagapparaat. Dit doet u voor alle Windows versies als volgt en hoeft u maar éénmaal uit te voeren. Na onderstaande procedure is het USB opslagapparaat, zodra deze geplaatst wordt, direct te benaderen via Windows verkenner of "Deze computer".

1. Klik op Start
2. Klik vervolgens op Zoeken
3. Selecteer vervolgens in Windows 98SE in het menu het item Computer
Voor de andere Windows versies selecteert u in het menu eerst het item Naar Bestanden en mappen waarna in het hierna opkomende venster in de linkerkolom "Computers(In XP Computers of personen en daarna Een computer op het netwerk)" geselecteerd moet worden.
4. Vul in het zoekveld het IP-adres 192.168.2.1 (het adres van de KPN Experia Box) in
5. Klik op Zoeken
6. Na enkele seconden tot enkele minuten wordt in de rechterkolom het gevonden IP-adres getoond
7. Klik dubbel op dit IP-adres
8. In het volgende scherm wordt uw opslagapparaat weergegeven
9. Klik hier met de rechter muistoets op
10. Selecteer in het pop-up menu Netwerkverbinding maken...
11. Wijzig eventueel de Stationsletter

14. In het vervolg kunt u het opslagapparaat terugvinden via Windows verkenner of in Deze computer

wat ik ook probeer hij wordt niet herkend in Vista. moet ik hem niet eerst configuren bij de router ?

Hans

wat ik ook probeer hij wordt niet herkend in Vista. moet ik hem niet eerst configuren bij de router ?

Hans

Als je de USB-harddisk rechtstreeks aansluit op de pc, doet 'ie het dan wel? Als hij het dan wel doet, dan zit het probleem 'm in de Experia-box. Niet alle accesoires (printers, usb disks) werken namelijk ook in combinatie met de Experia-box.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan