Harddisk vol, opstartprobleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arni
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arni

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2004
Al enkele maanden heb ik problemen met mijn harde schijf. Ik krijg constant de waarschuwing 'onvoldoende schijfruimte blablabla...' Talloze malen heb ik de schijf opgeruimd, bestanden overgezet etc. Dit ging tot vandaag goed.
Het systeem is waarschijnlijk in een kritische fase terecht gekomen en ik werd getracteerd op een blauw scherm met heel veel aanwijzingen en kreten. Ik dacht: ik heb wel voor hetere vuren gestaan en XP Pro heb gaat niet snel door de knieen.
Helaas verkeerde inschatting...
De laptop verroerde zich niet, uitgedaan en opnieuw opgestart. Na normale opstartprocedure (windows logo's etc.) krijg ik een zwart scherm met alleen de muiscursor. In dit scherm kan ik verder nix.
Van het blauwe scherm weet ik mij te herrineren dat 't over veilige modus en bios ging. Maar ik heb 't nog niet voorelkaar gekregen in de bios te komen om instellingen te wijzigen. Ook het opstartmenu krijg ik niet tevoorschijn. De hulp van een installatie-cd (XP Pro, overigens niet de behorende bij deze laptop) bij 't opstarten helpt ook nix.

Ik gebruik een Sony-Vaio, Pentium 3, 2x5GB, 512Mb geh. meer gegevens nodig? laat maar weten.

Graag hulp bij bovenstaand probleem!!

toch in veilige modus zien tekomen.
als er een conflict is met software dan heb je in veilige modus hier geen last van

om in de veilige modus te komen:

Bij het opstarten op...F8... drukken en uit het menu dat je dan te zien krijgt.. Veilige Modus... Kiezen

Tja, das dus 1 van de problemen. Ik kan niet op de normale wijze in dat geavanceerde opstartmenu komen. Dus via de F-toetsen, of Del. Heeft iemand een andere combinatie of oplossing in petto?
Dat F8-verhaal klopt inderdaad, maar dat krijg ik dus niet tijdens de opstartprocedure.

kan je ook niet opstarten met de cd-rom van xp.
dan kies je windows herstellen i.p.v. opnieuw instaleren

"Niet op DEL niet op F"
Dus het toetsenbord reageert niet?

De toetsen werken wel. Dat maak ik op uit het volgende: als ik de F1 toets ingedrukt houd, begint de laptop te piepen.
Het vreemde en probleem is dat tijdens de opstartprocedure deze keuze(s) is/zijn weggevallen om in de bios of in geavanceerde opstartinstellingen te komen.

Beste members,

F8 commando werkte vandaag wel! Dus veilige modus gekozen. Zag ik tot mijn verbazing dat er meer dan 500mb vrije ruimte ontstaan was op de C-harddisk...
Opnieuw opgestart voor de zekerheid, normale procedure, dus geen veilige modus. Dit ging goed. Maar de vrije ruimte was verdwenen. Slechts 4mb...
Nog wat dingen overgezet naar de andere schijf (D) en het probleem is (voor nu) weer opgelost.

Groet Arni

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan