harddisk vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexenlex

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2003
In mijn PC zitten twee harddisken. Helaas is een jaar geleden de eerste harddisk verdeeld in twee partities, die er voor zorgde dat de "C" schijf 900 mb groot werd.
Deze staat nu vol en ik krijg steeds foutmeldingen zoals de waarschuwing dat er geen ruimte meer is.
Ik heb uiteraard geprobeerd zoveel mogelijk op te schonen, maar blijf toch steeds problemen krijgen.
Hoe kan ik dit oplossen ZONDER alles opnieuw te installeren.
SVP let op! Ik ben een onervaren gebruiker en weet niet te veel van PC
Vast bedankt voor de hulp.
Lex

Partition Magic installeren en de C-schijf vergroten.

Dit lijkt me veruit de eenvoudigste optie.

Mvg Sigma

De juiste volgorde is dan eerst de tweede partitie verkleinen en daarna pas de eerste partitie vergroten. Dit kan alleen als de tweede partitie te verkleinen is (dus ook niet vol staat met bestanden).

PQmagic is niet gratis en de demo voert de bewerkingen niet daadwerkelijk uit.

je kan het programma windows washer gebruiken schoond alles lekker op. verder doe je goed aan om programmas niet op je c schijf te installeren.succes

Geplaatst door sigma
Partition Magic installeren en de C-schijf vergroten.

Dit lijkt me veruit de eenvoudigste optie.

Mvg Sigma

Bedankt voor de reactie, Hoe kom ik daar aan? is dat te bekomen via freeware?
Lex

Geplaatst door Tiborv
PQmagic is niet gratis en de demo voert de bewerkingen niet daadwerkelijk uit.

Je kunt ook het swap-bestand verplaatsen naar de legere hard-disk. Hierdoor krijg je niet elke keer de melding dat je c-schijf vol zit.
Rechterklik op Mijn Computer - Eigenschappen en daar staat vast wel ergens ('k heb zelf win2000, dus dat gaat net ff anders) onder een tabblad virtueel geheugen wat je in kunt stellen. Verander de grootte niet, maar alleen de plaats (van c: naar d: dus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan