Harddisk vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dan21

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2004
Berichten
30
Hoi,

tijdens het downloaden is mijn harde schijf vermodelijk overvol geraakt.
Is uit gevallen , en wilt niet meer opstarten, ook niet in veilige modus .
Blauw scherm met unmountable-boot-volume
Hoe kan ik wat volume van de schijf halen zodat hij weer opstart?

groeten
 
Nee, ik denk niet dat de hdd vol is. Ik denk dat het bestandssysteem beschadigd is geraakt.
Als je tijdens het opstarten F8 regelmatig indrukt en blijft indrukken, dan MOET de pc toch wel in de veilige modus komen ?

Welke Windows versie heb je ?
 
Laatst bewerkt:
En anders van de XP cdrom booten en dan naar de herstelconsole. voer daar chkdsk /f uit.
Of de schijf uit je pc halen en als enige component in een andere pc hangen, kijken of die opstart en weer terugplaatsen.
Werkt dat allemaal niet dan weer van de cdrom opstarten en een reparatie uitvoeren.
 
Ik heb in de geschiedenis wat berichtjes door zitten lezen en ik kom voor mijzelf tot de conclusie dat jij regelmatig "ruzie" hebt met Windows XP v.w.b. het opstarten.

twee mogelijke opties :
1. of jouw XP installatie is indertijd niet goed gegaan hetgeen nu telkens problemen oplevert,
2. jij "rommelt" constant met je pc / software en daardoor roep je het onheil over je af.

In beide gevallen : XP CD erin, formateren, opnieuw inrichten en alleen op je 2e harde schijf (die je in 2005 hebt bijgeplaatst) rommelen nadat je daar een dualboot van hebt gemaakt (je kan dezelfde XP versie op die 2e hdd zetten)
 
hackerfrans zei:
En anders van de XP cdrom booten en dan naar de herstelconsole. voer daar chkdsk /f uit.
Of de schijf uit je pc halen en als enige component in een andere pc hangen, kijken of die opstart en weer terugplaatsen.
Werkt dat allemaal niet dan weer van de cdrom opstarten en een reparatie uitvoeren.

Ik heb hem terug aan de bol gekregen via chkdsk , en er zat maar 300mb meer op de schijf .
er een heleboel afgedaan en werkt weer perfect .
thanks aan iedereen
groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan