Harddisk vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

rpost

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2005
Ik heb pas een 200 gig ide schijf gekocht, 16mb
Nu is door een of andere vage reden mijn ntfs gegevens verloren gegaan waardoor ik nergens meer bij kon. Nu hangt de schijf als 2e schijf er aan dus ik kon verer nog wel systeem opstarten, mijn schijf op nieuw formateren (in delen van 50 gig) als ntfs weer.
Echter nu is iedere schijfbewerking supertraag. Een file van 700 mb kopieren duurt ongeveer 15 minuten, en alsof dat nog niet genoeg is, ik kan in deze tijd helemaal niets, mijn systeem is dan zo traag dat ik niet eens internet explorer kan opstarten, of als ik in de explorer zit van directory wisselen dat duurt eeuwen.
Als IE al opgestart was, duurt zelfs het ophalen van een website 5 minuten terwijl ik toch een 20 mbit lijn heb.. met andere woorden schrijfbewerkingen op deze schijf zorgen ervoor dat ik helemaal niets meer kan...
Iemand een idee hoe dit kan en nog beter hoe dit op te lossen>??

Is dit na het formateren ontstaan, of was het gelijk na het plaatsen van de schijf?

het is pas ontstaan na het formateren.
De schijf was in eerste instantie 200 gig in geheel, na de problemen heb ik hem helemaal geformateert en in delen van 50 gig gemaakt ntfs.
Nu is hij dus supertraag.
Ik heb dit eerder gehad met een 40 gig schijfje waar ik toen dacht dat hij kapot was en dus deze 200 gig 16mb in de plaats is gekomen...
Ben overigens nu bezig hem te converteren naar fat32 om te zien of daar verschil in zit

Met welk programma heb je de schijf gepartitioneerd?
Fat32 heeft geen enkele zin, ook mede omdat Fat32 bestanden groter dan 4 GB niet zal herkennen.

Mvg Patrick

De schijf is gepartitioneerd met partition magic 7
daarna gewoon geformateerd. echter dat was ook al vrij traag..
Vreemde situatie is dat mijn systeem:
pentium 4 met 1 gig rimm geheugen. 3 harde schijven 2x 40gig 1x 200 gig op zich supersnel is, maar zodra ik bv een rar uitpak op die 200 gig schijf (maakt niet uit welke partitie of iets copieerd hij mijn hele systeem onderuit trekt..
probeerde wat te branden naar dvd van deze schijf dat doet ie wel maar heeft wel 200+ bufferunderruns tegen gehouden... normaal staat hij dan op 90-95% nu springt ie op en neer tussen de 10 en 90%

Iemand nog een idee?
Heb op een andere schijf windows 2003 server gezet. Schijf opnieuw gepartitioneerd en geformateerd.
Weer terug naar Windows XP en problemen spelen nog steeds. Extreme traagheid van het gehele systeem, ik kan bv als ik een file van een gig naar deze schijf kopieerd helemaal niets meer. IE openen, of verkenner of iets dergeljiks doet het pas na 5 minuten of zo. de file zelf doet er ongeveer 15 minuten per 700 mb over...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan