harddisk weer stuk!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jotobo

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2001
Mijn 2e hd geeft tikken en mijn systeem slaat vast. Een nieuwe schijf gehaalt, garantie. Na 2 mnd weer het zelfde geval. Afgelopen vrijdag weer een nieuwe gehaalt was gelukkig nog steeds garantie. Maar nu tikt ie weer, slaat mijn systeem vast. Als ik de hd loskoppel heb ik geen enkel probleem met mijn pc. Ik dacht overhitting maar dan kan niet volgens de winkel want dan moet het hele systeem er mee kappen. En niet telkens de hd. Weet iemand een oplossing voordat ik mijn hele pc uit het raam gooit. Het is een Maxtor diamond plus 9, 120 gb, 72oo rpm.
:(

Als het zo is, vermoed ik dat dit een slechte productie reeks is. Kan gebeuren natuurlijk. Alleen bij een firma zoals Maxtor zou dit niet mogen kunnen. Maar ja.

Misschien een ander merk uitkiezen (in samenspraak met uw pc boer)

Wat voor voeding heb je in je PC, en welke andere systemen zijn hierop aangesloten ?

wat voor voeding, geen idee, zat al in de kast toen ik het systeem kocht.
Ik draai win xp

Geplaatst door JBS
Wat voor voeding heb je in je PC, en welke andere systemen zijn hierop aangesloten ?

Heeft volgens mij niets te maken met de voeding. Als een voeding defect is functioneert er niet meer.

Geplaatst door vanzwam

Heeft volgens mij niets te maken met de voeding. Als een voeding defect is functioneert er niet meer.
Bij een te lage voeding kan dit wel degelijk dit soort klachten geven.

Geplaatst door JBS
Bij een te lage voeding kan dit wel degelijk dit soort klachten geven.

Ik ga trachten logisch te redeneren.

12V is 12 V. bij een spannng van pakweg 10V. ga je ook andere problemen hebben.

Idem voor de 5V.

Heb je een overspanning, ga je ook andere problemen hebben. En niet alleen de HD. Gezien dit nu het geval is denk ik dus dat het een slechte serie is.

De vraagsteller kan natuurlijk even de spanningen gaan meten,of via de bios even deze checken.

Wanneer harddisks steeds defect gaan kan het inderdaad liggen aan de voeding en in een heel zeldzaam geval aan een brakke ide kabel.

Meet de spanningen van de voeding eens door met bv. Speedfan

Ik heb speedfan laten draaien maar het zeg me niet vee lal die cijfers van de voeding. Heb een afdruk van het scherm gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan