Harddisk weg?:O

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rome1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Ik heb een probleempje, toen ik vanmorgen opstond uit bed dacht ik het is een mooie dag voor Call of Duty 4 modern Warfare.
maar nu start ik mijn computer op en zie dat mijn D schijf(bestand schijf) helemaal verdwenen is ik heb de computer zelf al open gemaakt om te kijken of hij wel goed zat aangesloten.
Auto detect kan hem niet opsporen het lijkt wel alsof hij er helemaal niet meer is.
terwijl hij wel degelijk staat aangesloten.
ik heb ook gekeken bij bios in xp en die kan ook niks vinden.
Alsjeblieft help mij.

Als hij in de BIOS als niet wordt herkend heb je echt een probleem.

Probeer de kabels van de harddisk eens los te maken en dan opnieuw aan te sluiten.
Controleer de kabels ook aan de andere kant die op het moederbord zitten verbonden. Ook daar kan hij loszitten.

Als hij het dan nog niets doet kun je proberen om een andere voedingskabeltje te pakken van je voeding. Mogelijk iets aan de hand met de stekker al lijkt mij dat sterk.

Of er is iets aan de hand met de controller op je moederbord. Als beide harddisken apart zitten aangesloten op het moederbord dan kun je deze eens tijdelijk omdraaien en kijken of het probleem dat ook andersom is. zo ja dan is er een probleem met je moederbord.
Zo niet dan ligt het probleem aan de harddisk.

Als hij na al deze testen dan nog niet in de BIOS komt is hij waarschijnlijk overleden.
Als laatste zou je hem als je dat hebt tijdelijk kunnen aansluiten in een andere pc om te testen of hij het dan ook niet doet.

Zou de bekabeling eens even goed nakijken, of even de hardfdisk afkoppelen pc opnieuw opstarten en weer afsluiten dan weer aankoppelen en kijken of de bios hem dan herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan