Harddisk werkt niet, foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

soome

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Ik heb een nieuwe Western Digital harddisk erbij geplaatst. Deze werkt niet en ik krijg de foutmelding "Secondary IDE 80 channel no conductor cable installed" Kan iemand me helpen door te vertellen wat dit betekent?

Met vriendelijke groeten,

Sander

Heb je wel de goede kabel gemonteerd 40 pins 80 draden of nog een oude 40pins 40 draden.
Haal anders even een andere en probeer dan nog eens.
Dan zou die moeten werken.

"Of misschien zit er een 80 draads 40 pins bij geleverd."

sjj

Produkt : Alle MSI Mainboards mit UDMA/66 IDE-Interface
Frage/Symptom :
Fehlermeldung "primary IDE-channel 80 no conductor cable installed". Was kann ich dagegen tun?Fehlermeldung "secondary IDE-channel 80 no conductor cable installed". Was kann ich dagegen tun?
Ursache :
Das Mainboard-BIOS hat festgestellt, daß der IDE-Controller und die IDE-Platte UDMA/66 oder UDMA/100 tauglich sind. Aber weil Sie nur ein 40-poliges Standard-IDE-Kabel verwenden, kann das System nicht in den UDMA/66 oder UDMA/100 Modus umgeschaltet werden.
Antwort/Lösung :
Verwenden Sie ein UDMA/66 Kabel, diese sind auch für UDMA/100 geeignet. Normalerweise liegt solch ein Kabel jedem MSI-Mainboard mit UDMA/66 oder UDMA/100 Controller bei. Wenn Sie keins erhalten haben sollten, dann fragen Sie Ihren Händler.

Laatst bewerkt:
Die foutmelding heeft verder geen invloed op het wel/niet werken van de schijf, het gaat alleen wat langzamer.

Hoe heb je de nieuwe schijf geplaatst, aangesloten en ingesteld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan