Harddisk word niet goed herkend

• Onderwerp starter Onderwerp starter AMDW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AMDW

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2003
Ik heb een harddisk over en ik heb hem dus geinstalleerd als Slave in mijn pc. Hij herkent het allemaal prima in de BIOS als 20 gb harddisk, en in windows ziet ie m ook, alleen wel als een 240 kb schijf ofzoiets. Maar hij heeft een bestandje op de schijf met allemaal rare tekens als naam. Dit bestandje kan ik niet verwijderen, en vanwege dat bestandje kan ik mijn harddisk niet gebruiken en niet formatteren. Ik heb het ook vanuit DOS geprobeerd te formatteren maar dan ziet ie m niet. In FDISK kan ik geen partitie verwijderen en aanmaken want hij geeft mij geen toegang. Norton Virusscanner herkent geen virus op de schijf. Ik heb geprobeert scannen op fouten maar hij krijgt geen toegang tot de harddisk. Weten jullie toevallig wat ik moet doen ? Of weten jullie of er een programmaatje is die het bestandje kan verwijderen en de disk kan herstellen ? Of is de harddisk gewoon beschadigd en kan ik er niks meer mee.

Mvg,

Arnoud de Wilde (zie plaatje)

probleem.gif

Bijlagen

• probleem.gif
    probleem.gif
    23 KB · Weergaven: 15
Hmm... ziet er vreemd uit, dus 1 of ander corrupt bestand die formateren en checken van de hdd tegenhoud.

Wat voor HDD is het van welk merk?

Anders zou je op de website van de fabrikant van de hdd wel een tooltje kunnen downloaden en kunnen proberen om de harde schijf alsnog te formateren of met fdisk opnieuw in te delen.

Ik zou het eens proberen met Partition Magic (7/8).

P.s.: dat bestand lijkt n beetje op die graancirkels uit Signs, misschien is het wel een teken van buitenaards leven :D (srry,..ik liet me even gaan :evil: )

..

Merk : Seagate
type : ST320423A

Ik ben naar de site geweest maar kon zelf niets vinden, ik zou zelf niet weten hoe ik het op zou moeten lossen, enig idee waar ik pratition magic vandaan kan halen ? Ik ben bereid alles te proberen, want het is toch 20 gb die ik dan gelijk kwijt ben.

Mvg,

Arnoud

joepie

Ok bedankt man het heeft gewerkt, ik heb dat programmaatje gedownload, diskettes aangemaakt en zo die harddisk helemaal gereinigd vanuit dos. Hij ziet hem nu weer als 19 gb en is geformatteerd als NTFS, hartstikke bedankt ! Ik ben zo blij :)

Laturz !!

Arnoud de Wilde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan