Harddisk word niet meer zichtbaar op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Omdat ik een nieuwe SmartTV heb gekocht wilde ik met een externe harde schijf uitproberen programma’s op te nemen. HD aangesloten moest hem geloof ik initialiseren.
Na dit alles heb ik de HD op de PC aangesloten maar als ik op Start/Computer klik is hij niet te zien.
Kan hen wel via apparaten veilig verwijderen afsluiten en in apparaatbeheer bij schrijfstations is hij ook zichtbaar.
Mijn vraag nu is hoe ik hem weer zo kan fixen dat hij het op de PC ook weer doet
Gebruik Win7 Premium TV is een LG32LN5758

Wanneer een externe harde schijf geen drive letter krijgt toegewezen is deze in de meeste gevallen ook niet zichtbaar in de Windows Verkenner.

Externe HDD drive letter toewijzen
- Klik met de rechtermuisknop op 'Computer' (Deze computer) > Beheer
- Ga naar schijfbeheer en klik met de rechtermuisknop op de externe harde schijf en kies in het submenu op 'stationsletter en paden wijzigen...'
- Geef de externe harde schijf een drive letter.

Ik hoor graag of het hiermee opgelost is.

'stationsletter en paden wijzigen is lichtgrijs en niet aan te klikken

De externe schijf is wel geformatteerd in een bestandextensie die de TV kan gebruiken?

no 1.JPGno 2.jpg
De externe schijf is wel geformatteerd in een bestandextensie die de TV kan gebruiken?

ik moest hem geloof ik initialiseren en op de partitie staat (Primaire Partitie) en als ik hierop klik is de enigste mogenlijkheid Volume verwijderen

als ik op de linkerkant daarvan klik waar Schijf 3 staat kan ik als enigste
schijf converteren naar dynamische schijf

Laatst bewerkt:
Oftewel: Je kunt 'm (zonder 'm opnieuw in te delen) niet (meer) gebruiken op je pc.

Kijk naar het
DISKPART programma, en gebruik het daarin beschikbare
List Disk voor het overzicht van de groottes etc. van de aangesloten externe en interne harde schijven en doe daarna
Select Disk <nummer dat de externe harde schijf aanduidt> en gebruik daarna
CLEAN
om alle partities te verwijderen.

Daarna kun je in Schijfbeheer weer nieuwe partities maken op de externe harde schijf en die formatteren. [Dat kan ook vanuit Diskpart, maar is makkelijker vanuit Schijfbeheer.]

Hoogstwaarschijnlijk moet je DISKPART opstarten met de "Als Administrator uitvoeren" optie.

LET OP: Kies bij Select Disk niet de verkeerde disk, want je hebt zo de verkeerde schijf schoongeveegd!

Tijs.

Laatst bewerkt:
dat werkte is nu weer zichtbaar met stationsletter

Hartelijk bedankt (julie allemaal) voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan