Harddisk wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

LangeveldA

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
44
Ik heb het volgende probleem.

ik heb een systeem gekregen van iemand zonder harddisk.
Het betreft een desktop met een Asus P5GD1 pro moederbord, Pentium IV - 3GhZ
CPU en ik probeer een Maxtor Diamondmax plus 8 - 40 GB harddisk te plaatsen.
De HD is voor zover ik weet leeg en ik wil graag Windows XP SP 1 installeren.

Bij de installatie herkend windows de schijf niet. In de bios wordt ie wel gezien als disk 0 maar niet als primary/secondary/tertiary master dan wel slave.
Verder staan als primary master mijn dvd brander en als primary slave de dvd rom.

Ik heb verder geen disks meegekregen voor de harddisk. Ik heb de kabels gecheckt maar die zitten voor zover ik kan nagaan goed. De harddisk zit op de zwarte connector en de blauwe in de ide socket. De jumper staat op master.

Het enige waar ik ov er twijfel is de jumper instellingen. Op internet heb ik gevonden dat ze twee jumpers gebruiken. De ene verticaal op de master positie en een horizontaal er naast? Is dit noodzakelijk of is de ene verticale jumper op master voldoende?

Enig idee waarom de harddisk niet herkend wordt?
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat ik de juiste jumperinstelling gebruikt volgens de handleiding (dus master).
Maar helaas is het dus niet gelukt om de disk te laten vinden ondanks de juiste jumper instelling.

misschien een andere oplossing?
 
CS Cable Select ook geprobeerd?
Heb je in het bios de HDD op auto detect staan?
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb ook cable select geprobeerd.
Maar zoals ik al zei kan ik in de bios de harddisk niet selecteren. Hij herkent namelijk alleen de twee dvd apparaten als primary master en slave. Al de andere blanco opties staan wel ingesteld op auto.
Ik zie wel de harddisk in het overzicht in het opstartscherm.
 
Je hebt in het bios ook een mogelijkheid om handmatig de hdd te detecteren.
 
het zelfde probleem blijft terugkeren. De bios herkend wel de harddisk in de boot device priority list maar als ik uiteindelijk vanaf de windows cd probeer te installeren geeft ie weer aan dat er geen vaste schijf station gevonden is.
Moet ik misschien een raid driv er installeren vanaf diskette??
Dkit was namelijk het geval bij mijn vorige pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan