harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

tublog

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
heb een computer pentium 2 466mhz zit al een harde schijf in van 10 gig wou er een tweede harde schijf inbouwen de master en slave staan goed maar bij het opstarten herkend hij wel de eerste maar bij de tweede stopt het en slaat hij ook helemaal vast ook de optie f4 doet het niet ook als ik een opstartdisk er in duw start hij niet op via diskette heb ook de nieuwe schijf ingebouwd als primaire schijf doet hij ook priecies het zelfde dus zonder de tweede schijf. o ja mijn windows is xp home

uhm

hoe groot is je tweede schijf????????

en kan je moederbord deze schijf wel hebben...grote?

Hallo

Tsja .....

Mijn eerste vraag begint dan met.....

Wat is de omvang van die nieuwe harddisk....

Ondersteund de b.i.o.s. deze???

Herkend de p.c. deze bij de p.o.s.t. ???

En ....wat gebeurt er als u de korrekte diskmanager van de betrokken leverancier gebruikt...???

Meestal bezitten dergelijke p.c.'s , o.k. onze p.c.'s een limiet tot ...32 G.B maximum....(tenzij men gebruik maakt van die softw. diskmanagers)

Indien de betrokken b.i.o.s. deze harddisk niet herkend , dan is een eventuele b.i.o.s."flash" ook te overwegen , maar dit heeft uiteraard ook zijn risico's... 'in extremis een totaal niet meer opstarten v/h systeem..'

Peter

de tweede harde schijf is 80 gb in de bios en ik probeer heb te laten herkennen doet hij niets en slaat vast ik heb een adware bios kan dan ook niets meer doen

Hallo

En.....

Merk harde schijf ...???

Komaan , doe ons toch niet zo popelen ....

Stel voor om de betrokken diskmanager te installeren , gokje v/h merk ...een Seagate..??

Indien je alle voorgaande toestanden niet echt ziet zitten ... , bijna alle harde schijven bezitten een "limit to ...xxx " capacity switch " .. , o.k. ... jumper.

P.s. : p.o.s.t. , betekend ... "power on system test".

Greetz....

Peter

Laatst bewerkt:
Geef eens wat meer gegevens over je moederbord,
merk-type.
Bios update zou ik maar even mee wachten kijk eerst eens of je moederbord hem ondersteund.

p.o.s.t. nee herkent hem niet loopt meteen vast
merk van harde schijf is western digital

merk en type moederbord kijk daar eerst eens na anders kan ik je niet verder helpen

bios type: award modular

award bios type:award modulaqr bios v4.51pg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan