harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

trajdos

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Berichten
7
hallo
door een computer crash,start de pc niet meer op.
ik heb drie harde schijven erin zitten,maar hij vind geen enkele harddisk.
heb allerlie hulp programmas uitgeprobeert maar niets helpt.
het zijn alledrie sata drives.en vista ultimate stond erop.
wie kan mij helpen of tips geven.

mvg frans:thumb::thumb:
 
okee iets meer informatie aub?
tot welk punt start hij wel of niet op? wat is het laatste dat je te zien krijgt, hoe reageert de pc? welk os probeer je nu te gebruiken etc?
 
hallo
de pc start met de instalatie schijf normaal op
waneer het hij gaat zoeken naar opslag ,of harde schijven vind hij niets,
heb ook een ander system geprobeert,maar dan krijg ik een blauw scherm.
verder ben ik niet zo technies,met zulke dingen.

mvg frans
 
okee iets meer informatie aub?
tot welk punt start hij wel of niet op? wat is het laatste dat je te zien krijgt, hoe reageert de pc? welk os probeer je nu te gebruiken etc?
de pc start met de instalatie cd normaal op.
om een nieuw systeem erop te zetten.
na wat handelingen geeft hij aan geen harddisk gevonden te hebben.
er zitten drie sata schijven in van 500mb.
de pc is een acer 3650,en is een jaar oud.
ikzelf haal de pc volledig uit elkaar,en inelkaar,maar van techniche vragen heb ik geen verstand.ben 59 jaar,en als de gegevens verloren zijn dan is het het zelfde alsof mijn huis afbrand,er staan dierbare trouwfotos op van enkeler weken geleden.
 
ik zou zeggen sluit alle 3 de harddisken aan, start de pc en druk meteen op delete zodat je in het bios menu terecht komt... in het bios menu ga op zoek naar boot device priority, en selecteer daar de harddisk waar vista op staat,...

3 schijven van 500mb? in een pc van een jaar oud? ik neem aan dat dat niet de schijven zijn die er bij aflevering bijzaten of bedoel je soms 500gb :S?
 
Laatst bewerkt:
ik zou zeggen sluit alle 3 de harddisken aan, start de pc en druk meteen op delete zodat je in het bios menu terecht komt... in het bios menu ga op zoek naar boot device priority, en selecteer daar de harddisk waar vista op staat,...

3 schijven van 500mb? in een pc van een jaar oud? ik neem aan dat dat niet de schijven zijn die er bij aflevering bijzaten of bedoel je soms 500gb :S?
de pc had 2 schijven van 500 gb,heb er nog 1 begezet,
ben in de bios en de schijf waar vista op staat,staat op eerste opstart schijf,
maar ik ben bang dat er niks meer opstaat,ik had vista premium erop staan,met veel poblemen,crashen.vastlopen,ik heb toen vista altumate gekocht en was die aan het installeren,tijdens de instalatie is de pc gecrast,zien dien ,loopt niks meer;
 
dan zal je die harde schijf denk ik niet meer kunnen redden tenzij je heel veel moeite gaat doen door bijv linux te installeren, of windows op een andere schijf te installeren en de schijf waar windows opstond and 2ndair te gebruiken
 
dan zal je die harde schijf denk ik niet meer kunnen redden tenzij je heel veel moeite gaat doen door bijv linux te installeren, of windows op een andere schijf te installeren en de schijf waar windows opstond and 2ndair te gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan