Harddisken leeg maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

reanrost

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
Ik wil graag mijn harde schijf leeg maken inclusief windows vista die er op een of andere manier niet af kan.
Ik heb twee laptops een Packard bell en een Compaq.
Graag helemaal leeg.....

Wie o wie kan mij helpen.

Makkelijkste methode lijkt me op te starten vanaf een opstartbare Ubuntu Live CD.

Enkele instructies en links m.b.t. Ubuntu heb ik hier bij elkaar gebracht.

Je kunt (ook) de partities verwijderen via GParted, die ook op die Live CD staat.

Succes,

Tijs.

Wat is er onduidelijk aan:
Wat je zou kunnen doen is het maken van een Ubuntu opstart-cd. Die kun je branden met Nero (Recorder -> Burn image) of m.b.v. ImgBurn (Write image file to disk).
??

Oftewel: Niet een data-cd maken waar je de .ISO als data-bestand op zet, maar de .ISO laten branden naar een volwaardige opstart-cd met de programma's die ik genoemd heb (of gebruik een ander programma ervoor, maar het gaat erom dat een image bestand moet worden geschreven naar de schijf, dus dat het niet een data-cd wordt).

Succes maar weer,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sorry hoor, ik had hem ook uit kunnen pakken en dan branden het is maar een vraag hoor ik ben hier niet voor niets.

Dat zou niet werken, want dan heb je niet de opstartsector van de cd-rom geschreven (die óók, samen met bestanden, in de .ISO zit). Je zou dan dus niet kunnen opstarten van de gebrande cd-rom.

De (uitgebreide) instructies die (ook) rekening houden met helpmij-lezers die wat minder computerkennis hebben staan er niet voor niets zoals je nu wel begrijpt.

Tijs.

toch weer een vraag.
waar moet ik naar zoeken om via ubuntu mijn vista er af te krijgen.
wat voor een file of map of wat dan ook.

[...]Je kunt (ook) de partities verwijderen via GParted, die ook op die Live CD staat.[...]

Start dus Ubuntu op vanaf de de Live CD en open GParted om de (Vista-) partities te verwijderen. Kan evt. zijn dat die voor GParted als van een onbekend type worden weergegeven, maar dat zou voor het verwijderen van de partities niet uit mogen maken.

In versie 9.04 van de Ubuntu Live CD is GParted te starten onder System -> Administration -> Partition Editor

Succes,

Tijs.

Als het (al) gelukt is, dan graag even de vraag op opgelost zetten: Klik even op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk (die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"), (bijna) bovenaan deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan