harddiskprobleem,maa één partitie wordt gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

apayem

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Berichten
14
Ik heb een vraag, mijn laptop gebruikt maar één deel van de partities van mijn hardeschijf.

Het zit namelijk zo, eind vorige jaar heb ik mijn systeem opnieuw geinstalleerd na een crash. De harddisk werd in twee partities gedeeld, ik heb dat gedaan met de instruktie van iemand anders. Allemaal leuk en aardig, mijn laptop liep weer gesmeerd.
Maar nu word alleen maar één deel van de partities gebruikt; drive C. En de andere partitie word niet gebruikt. En ik heb maar 16% schijfruimte, dus mijn systeem loopt nu heel traag. En op de andere heb ik nog 98% schijfruimte.
Op drive C had ik 10 GB schijfruimte en nu nog maar 1,6 GB. Op drive D 30 en nu nog 27,5 GB.

Wat moet ik doen om de andere schijf te laten gebruiken? Ik ben nog een leek op dit gebied, dus ik heb een uitvoerige uitleg nodig. Ik heb eraan gedacht om een nieuwe harde schijf te plaatsen, met een grotere schijfruimte en de geheugen van mijn laptop tot zijn maximale te vergroten.

Alvast bedankt voor jullie uitleg en advies.

André :confused:
 
Laatst bewerkt:
je kan met partitie magic van twee partities een maken .
visa versa ook .
zonder data verlies .
maar je kan ook eens je prullenbak leegmaken .
en met een register cleaner .
je systeem opschonen .
en als je norton gebruikt de Norton Protected Recycle Bin eens legen .
 
je kan met partitie magic van twee partities een maken .
visa versa ook .
zonder data verlies .
maar je kan ook eens je prullenbak leegmaken .
en met een register cleaner .
je systeem opschonen .
en als je norton gebruikt de Norton Protected Recycle Bin eens legen .


Waar kan ik patitie magic vinden?
En hoe kan ik het beste mijn systeem opschonen?

Ik heb al software verwijderd die ik niet, of zo af en toe gebruik verwijderd.
Ik neem ook aan dat de Norton Protected Recycle Bin op de Norton scherm die verschijnt als je de Norton Antivirus opstart, kan vinden.

Andre
 
Norton Protected Recycle Bin rechter muisklik op de prullenbak .
als je tenminste norton av gebruikt
 
Harddisk probleem

Van een andere persoon op deze forum heb ik het advies gekregen om mijn laptop te herinstalleren.

Dit ga ik ook doen maar ik heb hierbij hulp nodig.

Ik heb namelijk een Dell Inspiron 1100, ik heb de installatie CD's maar ik weet van een andere keer dat ik herinstalleerde dat ik bepaalde dingen moet intikken tijdens de herinstallatie.
Heeft iemand ervaring met het herinstalleren van een Dell laptop?
(ik wil geen hulp inroepen van de Dell helpdesk want het kost me dan de service kosten en de kosten voor het bellen)

Help me aub uit de brand.

André :confused:
 
Herinstalleren is een radicale oplossing, en daarbij blijf je met je oude partities zitten. Als je Partition Magic niet hebt, kan je nog altijd het freeware gparted downloaden, hiermee kan je ook partities veranderen van grootte zonder dataverlies. maak hierme van je C: een 20Gb, en de rest D: en klaar is kees, simpel en goed.

Jan
 
nog een andere probleem

Ik heb denk ik bestanden van mijn C-drive beschadigd omdat ik dacht dat ik mijn probleem kon oplossen door bestanden over te brengen naar mijn
D-drive, heel dom.
Dus hierdoor kan ik het Internet niet op en Systeem Herstel niet toepassen. Mijn Internet Security detecteerd ook een probleem, maar ik kan Internet Security niet verwijderen om het weer te herinstalleren.

En bij Apparaat Beheer bij Hardware bij Configuratiescherm--> Systeemeigenschappen, staat er een uitroepteken bij 'Ethernet Controller' en 'PCI Modem' (bij 'Andere Apparaten').
Dus daarom begrijp ik niet dat ik wel e-mail kan ontvangen en verzenden via Outlook Expres en kan Chatten via MSN Messenger.

Ik heb wel een PC die verbonden is met Internet via dezelfde modem (Experia Box van KPN), dus ik kan thuis wel het Internet op.

Wat kan ik doen? Kan ik dit ook met de Partition Magic oplossen?

* Mijn hele laptop herinstalleren leek mij ook radicaal, ik heb de installatie CD's al meer dan een week bij mijn laptop liggen, ik twijfel dus om het te doen.


André
 
Laatst bewerkt:
één probleempje opgelost, maar nog een vraag

Ik kan inmiddels weer het internet op, ik heb Internet Explorer gewoon opnieuw gedownload.

Maar tijdens het opstarten hoor ik nog steeds geen geluidje van Windows XP, maar op dit moment vind ik dat niet zo erg want ik kan het internet weer op. Ik heb wel een antivirusscanner gedownload van download.com.

Ik heb dus nog steeds het probleem met mijn harddisk.

Kan iemand mij zeggen waar ik een gratis partitie manager kan downloaden?


André
 
Bedankt Jan

Bedankt Jan.

Ik ga mijn partities managen met Partition Magic of Acronis Disk Director.

Welke is het beste en heeft een support in het Nederlands?

Voor mijn andere probleem met bestanden kijk ik later naar een andere software.

Weet iemand een software die je kan helpen met per ongeluk deleted bestanden?

Alvast bedankt voor julie hulp.

André
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

PM is zeker enkel in het engels te verkrijgen, ik gebruik het zelf. Van Acronis vrees ik hetzelfde, maar weet het niet zeker. Wat betreft die deleted bestanden, je moet ff googlen met "file undelete freeware", ik heb het geprobeerd, en je hebt een ruime keuze, zelf eens uitproberen. Weet wel, als je files wilt undeleten, zeker niet meer op de betrokkenen partitie werken!! Betalend is diskinternals file recovery goed, maar duur.

Jan
 
registry mechanic

Hoi,

Werk de Registry Mechanic ook in mijn geval?


André
 
een oplossing

Ik heb het gene van mijn log of en log on geluid opgelost door Systemworks van Symantec te gebruiken. :thumb:

Mijn harddisk incident ga ik oplossen met Partition Magic, (ik hoor vele suggestisch over PM, dus ik ga ervoor)

Ik kan dus wel op mijn D-schijf downloaden, maar het is te laat, mijn latop loopt traag en de enige oplossing die ik kan bedenken is om een Partitie Manager te gebruiken.
Ik opt om Partition Magic te kopen, want ik begrijp de gratis partition manager van gparted niet.

Thanks guys voor de suggesties, ik hoefde dus niet de radicale oplossing toe te passen. (die herinstallatie CD's berg ik dus netjes op).
Omdat ik ook een PC heb, download ik daarop en gebruik ik mijn Laptop voor tekstverwerken en om een beetje te internetten)


André ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan