harddiskprobleem,maa één partitie wordt gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

apayem

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Berichten
14
Ik heb een vraag, mijn laptop gebruikt maar één deel van de partities van mijn hardeschijf.

Het zit namelijk zo, eind vorige jaar heb ik mijn systeem opnieuw geinstalleerd na een crash. De harddisk werd in twee partities gedeeld, ik heb dat gedaan met de instruktie van iemand anders. Allemaal leuk en aardig, mijn laptop liep weer gesmeerd.
Maar nu word alleen maar één deel van de partities gebruikt; drive C. En de andere partitie word niet gebruikt. En ik heb maar 16% schijfruimte, dus mijn systeem loopt nu heel traag. En op de andere heb ik nog 98% schijfruimte.
Op drive C had ik 10 GB schijfruimte en nu nog maar 1,6 GB. Op drive D 30 en nu nog 27,5 GB.

Wat moet ik doen om de andere schijf te laten gebruiken? Ik ben nog een leek op dit gebied, dus ik heb een uitvoerige uitleg nodig. Ik heb eraan gedacht om een nieuwe harde schijf te plaatsen, met een grotere schijfruimte en de geheugen van mijn laptop tot zijn maximale te vergroten.

Alvast bedankt voor jullie uitleg en advies.

André :confused:
 
Laatst bewerkt:
je kan met partitie magic van twee partities een maken .
visa versa ook .
zonder data verlies .
maar je kan ook eens je prullenbak leegmaken .
en met een register cleaner .
je systeem opschonen .
en als je norton gebruikt de Norton Protected Recycle Bin eens legen .
 
je kan met partitie magic van twee partities een maken .
visa versa ook .
zonder data verlies .
maar je kan ook eens je prullenbak leegmaken .
en met een register cleaner .
je systeem opschonen .
en als je norton gebruikt de Norton Protected Recycle Bin eens legen .


Waar kan ik patitie magic vinden?
En hoe kan ik het beste mijn systeem opschonen?

Ik heb al software verwijderd die ik niet, of zo af en toe gebruik verwijderd.