Harddisks voor HP Proliant ml310 G1

Status
Niet open voor verdere reacties.

112fan

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Berichten
513
Welke harddisks zijn geschikt voor de HP Proliant ml310 G1?
 
Dit is zo niet te zeggen. Deze servers worden op maat voor de klant gemaakt.

-Als het goed is zijn de schijven van de buitenkant zichtbaar en zit er een stikker op de voorkant. Aan de hand hiervan kun je een nieuwe schijf vinden
-Als de server uit staat. Neem 1 schijf uit de server en lees het type op de schijf zelf. Plaats de schijf wel op dezelfde plek terug in de server.
-Heeft de server geen schijven meer. Ga dan naar de website van HP. Aan de hand van het serienummer (dus niet modelnummer) kun je de originele configuratie vinden. Belangrijk is om uit te vinden of de server geleverd is met SCSI of IDE aansluitingen.
 
scsi ik heb er al harddisks in zitten maar ik wil harddisks met meer capiciteit bijv. 150 GB
 
Lijkt mij dat het hier en/of hier wel in moet staan.

Overigens kun je ook de ijzeren plaat van de kast afhalen, en aan de binnenkant op diagrammen (hopelijk) zien wat er wel en niet in kan.

Verder zou je kunnen kijken welke HP-parts er zijn voor je Proliant. hier kun je de informatie inkloppen en (naar ik aanneem) onder anderen de harddisks genoemd krijgen die je bij HP kunt bestellen voor je Proliant. Dat zou je een idee moeten geven wat er (o.a.) in kan.

Succes,

Tijs.
 
zou de HP HDD250GB 7.2k - er ook in kunnen?

Wat is dat voor schijf? Een SATA-schijf, een IDE/ATAPI-schijf, een SCSI-schijf of een SAS-schijf?
Afhankelijk van het antwoord op die vraag kun je in de gegeven handleidingen nakijken of het erin past.
PS: Als het goed is zit er 1 IDE/ATAPI connector in. Als dat klopt, dan is die eigenlijk alleen bedoeld voor CD/DVD-Rom speler en/of CD/DVD-brander. Theoretisch kun je er een IDE schijf aan hangen maar HP maakt het (zo goed als) onmogeijk om vanaf zo'n IDE harde schijf op te starten!

Succes,

Tijs.
 
Afhankelijk van het antwoord op die vraag kun je in de gegeven handleidingen nakijken of het erin past.

Opstarten van een SATA schijf zou moeten kunnen áls er SATA aansluitingen in de kast aanwezig zijn. Zie de handleidingen en/of in de systeemkast zelf of er inderdaad SATA aansluitingen beschikbaar zijn.

Tijs.
 
hoe zien die eruit en waar zitten ze in de hp proliant ml310 G1
 
ML310 G1 met SATA. Kijk nog eens even goed. Specs gaan alleen over IDE en SCSI, waarvan SCSI het meest gebruikt is voor de schijven. De specs moet je toch even nakijken, omdat er voor de wat oudere systemen meestal een max. grootte is voor de schijven.
 
ik denk dat deze het wel gaat doen HP Proliant 72.8 GB 10K hot pluggable U320 SCSI schijf er stond bij dat hij compitabel was met de ml310 g1
 
Ik zie dat SATA schijven niet worden ondersteund maar dat SCSI én IDE/ATAPI harde schijven wél gebruikt kunnen worden.

Zodra aangeschaft kun je die IDE/ATAPI harde schijf aansluiten aan de ATA/100 primary controller (misschien werkt het ook als je 'm aansluit op de ATA/100 secondary controller, maar als je maar 1 schijf hebt zou ik 'm aan de primary controller aansluiten). Opstarten vanaf die schijf zou dan mogelijk moeten zijn. Let op: CD/DVD schrijvers moeten op hun eigen kabel én moeten niet op (1 van de) ATA/100 controllers worden aangesloten (zie eerdere posting: Zij hebben een eigen controller).

SATA schijven gaat dus niet werken. Je bent dus gebonden aan óf SCSI harde schijven óf IDE/ATAPI harde schijven.

Succes,

Tijs.
 
Die U320 SCSI schijven zouden (ook) bruikbaar moeten zijn, inderdaad.

Tijs.
 
SCSI schijven zijn duur, maar er moeten nog genoeg 2e hands exemplaren te vinden zijn. Wij hadden er ook altijd stapels van liggen, omdat de originele schijven later altijd vervangen werden door grotere.

Het type is altijd veel gebruikt geweest en zit in bijna de hele proliant serie van hp, niet alleen de ml310.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan